Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Expo i Paris startar den 16 sept


ronny

Rekommendera Poster

Nu har det gått snart 2 månader sedan G5:an lanserades på WWDC i San Francisco

 

vad tror du kommer att visas i Paris ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäbart. Uppdaterade PowerBooks och iBooks samt en keps med inbyggd reality-distortionfield så känslan håller i sig även när Jobs klivit ned från scenen.

 

Hade varit trevligt med segmentering gällande skärmstorlekar och ej MHz - för MHz har ju inte så stor betydelse, eller hur Apple? Töntigt att man inte kan få en lika snabb 12-tummare som 17-tummare. Anledningen till att man väljer den lilla modellen behöver ju inte vara pga tunn plånbok utan önskan om lätt väska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäbart. Uppdaterade PowerBooks och iBooks samt en keps med inbyggd reality-distortionfield så känslan håller i sig även när Jobs klivit ned från scenen.

 

Hade varit trevligt med segmentering gällande skärmstorlekar och ej MHz - för MHz har ju inte så stor betydelse, eller hur Apple? Töntigt att man inte kan få en lika snabb 12-tummare som 17-tummare. Anledningen till att man väljer den lilla modellen behöver ju inte vara pga tunn plånbok utan önskan om lätt väska.

Tror det handlar mer om kylfaktorer när et gäller 12" powerbook. Sen jag tror att Panther OSX 10.3 ÄR det stora man kommer att visa, och även visa skarpa 64bitars Pather för G5, DET kan bli mumma. Sen vissa apps som har lyfts till att funka som 64-bit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja just det, panther. Hade nästan glömt bort det. Skulle släppas innan årsskiftet va? Lär ju bli en rejäl genomgång av funktionerna igen. Förhoppningsvis lite kul saker som man inte visste att man saknade :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade gärna hoppats på att de släppte Panther, men det tror jag ärligt talat inte. Säkert en demo av senaste versionen (möjligtvis en GM-aspirant) och förhoppningsvis ett tillkännagivande av releasedatum.

 

Jag har svårt att se vad som skulle kunna bli den stora nyheten om de inte har något radikalt nytt på bärbara sidan. iBook G4 kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström
Jag har svårt att se vad som skulle kunna bli den stora nyheten om de inte har något radikalt nytt på bärbara sidan. iBook G4 kanske?

Undrar om vi någonsin kommer att få se en G4 iBook. Kan tänka mig att det blir problem med värme. Tror att G3 rullar på ett tag till och att vi sedan får en iBook G5 om något år. G3 med 900 MHz är snabb, relativt strömsnål och billig. Perfekt för iBook! (Vild gissning)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna se att Apple släpper nya G5 stajlade "Studio Display", att de uppdaterar 17'' till en 19'' i snygg design till samma pris som man får 17'' idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv
Jag har svårt att se vad som skulle kunna bli den stora nyheten om de inte har något radikalt nytt på bärbara sidan. iBook G4 kanske?

Att Power Mac G5 börjar levereras i Europa kanske? :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv
Ja just det, panther. Hade nästan glömt bort det. Skulle släppas innan årsskiftet va? Lär ju bli en rejäl genomgång av funktionerna igen. Förhoppningsvis lite kul saker som man inte visste att man saknade  :D

Jag har för mig att de byter ut den inbyggda smtp-servern sendmail mot en annan som jag inte minns namnet på just nu. Men när jag såg namnet fick jag för mig att det var en e-postserver som både fixar smtp och pop, och som är lättare att administrera än sendmail (det säger iofs ingenting :lol: ).

 

Vore ju nice om man kunde ha en egen e-postserver hemma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En 24" studio display me G5 look (även om 24" kommer göra att man får ännu mer ha-begär)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos

Min gissning blir att Steve Jobs visar upp sin nya svarta sweatshirt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning blir att Steve Jobs visar upp sin nya svarta sweatshirt.

Från Apple i dag

Steve Jobs öppnar Apple Expo 2003

Steve Jobs, Apples CEO, kommer att hålla ett öppningsanförande vid Apple Expo 2003 i Paris tisdagen den 16 september kl. 10.00 i Palais des Congrès.

 

sj.jpg

 

Sweatshirten är alltså redan ute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström
Min gissning blir att Steve Jobs visar upp sin nya svarta sweatshirt.

Samt lagom slitna jeans, utan bälte. Tycker karln borde skärpa sig, klart att man ska ha bälte i jeansen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos
Sweatshirten är alltså redan ute.

Nej, nej. Det där är ju helt klart den förra svarta sweatshirten. Det ser ju alla klart och tydligt. Försök inte komma med inaktuella modebilder här…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouch, de är luriga de där marknadsfolket på Apple.

Jag såg inte skillnaden mellan panter-svart och powerbook-svart. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning blir att Steve Jobs visar upp sin nya svarta sweatshirt.

Svart borde verkligen bytas ut mot borstad metall...

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning blir att Steve Jobs visar upp sin nya svarta sweatshirt.

Lite mer godis från Paris:

 

13.00 - 14.00 Panther

14.30 - 15.30 Open Source

16.00 - 17.00 Apple Xserve and Mac OS X server

17.30 - 18.30 Mac OS X Migration stradegies

 

det här är alltså vad som visas

på Expot och inte vad Steve Jobs

säger ,det får vi inte veta förrän Keynoten drar igång :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Att det inte blir någon iBook med G4 beror nog på att det inte

blir några Powerböcker sålda...

så här tror jag att Steve Jobs dragplåster ser ut på Tisdag

 

IBook späcker 1 GHz gränsen

första 1 Ghz iBooken med rejäl skärm (17" skärm)

FireWire 800 (mycket efterlängtad) :D

med superdive inbyggt (hurra !) :D

 

Grafikkort nvdia Geforce 4 420 (Radeon 9000 som tillval)

(Nu kan vi äntligen spela spel på iBooken

 

(om det är dröm eller verklighet får vi se på tisdag) :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken iApps tycker du att Apple ska visa med förbättrade funktioner i Paris ?

 

iCal

iPhoto

iMovies

 

iTunes har ju redan presenteras...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att se vad som skulle kunna bli den stora nyheten om de inte har något radikalt nytt på bärbara sidan. iBook G4 kanske?

Att Power Mac G5 börjar levereras i Europa kanske? :devil:

Nils, tyst nu! :P

 

Min var faktiskt i Nederländerna igår och den är på väg hem til mig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Tror att G3 rullar på ett tag till "

 

Tack björn, det tror jag också. Den nya G3an räcker nog ganska fint med sitt L2 cache och högre klockfrekvens. Men Som sagt: (saxat från IBMs hemsida)

"this new processor is planned for July 2003 with production targeted for December 2003."

 

Så vi kommer få vänta, om inte Apple har piskat på IBM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...