Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Intel-baserad Mac


iMartin

Rekommendera Poster

Läste på siten Macrumors.com om ryckten gällande att Apple kommer släppa en Intel-baserad dator med Mac OS X till våren 2004 och att program som Star Office skulle gå att köra på systemet. Detta låter rätt otroligt i mina öron efter att ha släppt G5an presic.

Vad skulle vara meningen med det egentligen? Ska man försöka äta sig in på Microsofts marknad.

Något som tydligen bekräftar sanningshalten i det är att Apple visar ett svalt intresse för att hjälpa Microsoft med försäljningen av Office-paketet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

Det tar för lång tid att skriva varför, men jag såg det här ryktet när jag letade nyheter och valde att inte publicera det. Det är för många frågetecken: Varför skulle Apple i så fall ha lanserat G5:an, vad skulle Apple tjäna på att gå över till Itanium, hur skulle man övertyga utvecklarna att kompilera/skriva om sina program? Till att börja med.

 

Jag tror att det här är ett omtugg på gamla rykten från i våras, då G5:an ännu inte fanns. Inte ens då var det särskilt troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som någon av rumormonger-sajternas redaktör tagit ett bloss för mycket på haschpipan. Inget att bry sig om. Däremot så tror jag att Marklar existerar men mer som en backup-plan och inte som en produkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan G5:an såg jag detta som ett högst troligt scenario. Tänk er själva; En maskin man kör OS X på och DESSUTOM kan köra Windows på! Hur bra som helst.

 

Men nu har ju G5:an kommit och bullen ligger åt ett annat håll. Ingen MacIntel på länge, om ens nånsin, alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett företag som inte exprimenterar och testar dör. Självklart testar Apple olika lösningar för att ha i bakfickan. Funkar inte strategi A är det inte tid att börja fundera på en lösning. Strategi B måste vara klar och helst C, möjligen D men det beror ju på vad man sysslar med.

 

SAAB hade för över 25 år sedan en V8 motor klar men det blev turbo istället. Om det var bättre kan man diskutera men SAAB och turbo blev ett säljande koncept. SAAB har även en ångmotor klar som skulle kunna driva en bil och kunna köras på vadsomhelst. Verkningsgraden för en bensinmotor beräknas till ca 35% (hit eller dit...). Modern förbränningsteknik klarar 95-98% minus förluster i ångmotorn. Säg att man klarar 80% verkningsgrad så skulle man mer än halvera bränsleförbrukningen. Varför är det inte en succé? Vet ej, men det är bra att ha i bakfickan... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...