Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Drivrutinsproblem


perdahlberg

Rekommendera Poster

Jag försöker enträget att installera drivrutiner till mitt nyinköpta Midi-keyboard Midistart2.

Har hämtat hem en packad fil från tillverkaren på http://www.miditech.de men när jag packat upp och skall installera så får jag besked att "The preflight script was not executable or readable."

 

post-2525-1132730974_thumb.jpg

 

Jag har hämtat hem filen flera gånger för säkerhets skull, men inget hjälper.

Och när jag kollar i det hemhämtade driverpaketet så finns där minsann ett litet preflight script.

 

post-2525-1132730982.jpg

 

Andra har hämtat hem samma fil har kunnat installera den utan problem så det verkar som om det är något fel på min dator/konfiguration.

Vad kan det vara?

 

 

Per

 

OSX 10.3.9

G4 933 Mhz

1000 MB RAM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du har gjort med filen har jag ingen aning om, men

om jag nånsin kommer med i Polarprisakademin så är du mitt

solklara val till pristagare för dina insatser i midimusikvärlden.

 

Vad gjorde du med filen egentligen?

Den funkar ju nu.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du har gjort med filen har jag ingen aning om, men

om jag nånsin kommer med i Polarprisakademin så är du mitt

solklara val till pristagare för dina insatser i midimusikvärlden.

 

Vad gjorde du med filen egentligen?

Den funkar ju nu.

Tack!

232172[/snapback]

 

Trevligt! :)

 

Egentligen gjorde jag inte så mycket...antog att filen blev "corrupt" när du laddade ner den (varför vet jag ej)...jag laddade ner, zippade upp o gjorde en egen disk image...sen la jag upp den på min sida. zip för dig funkade inte men med .dmg så! (bara en chansning som gick hem)

 

Ha det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej!

Är ganska ny användare av en Macbook och helt ny på det här forumet!

 

Har också försökt att ladda ner drivrutinen från http://www.miditech.de och såg sedan den andra länken, men jag lyckas inte där heller... Vet någon hur man ska göra eller om det kan hittas någon annanstans??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

perdahlberg

Om du har ett Midistart-2 keyboard och en ny Mac (med Intel-processor) så är det kokt tror jag. Då finns inga drivrutiner. Av för mig märkliga anledningar har Miditech inte gjort några drivrutiner till nya Macar.

 

Men om ditt problem är att du hittar drivrutiner men inte kan ladda ner dem så vet jag inte vad som är fel. Kolla inlägget från "geefourman" här ovan och se om det kan hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte klicka på länken ovan men det gick inte... Då är det intel-processorn då alltså? Ja, ja... ingen fara på taket, hittade en synth hemma hos mina föräldrar och tänkte det kunde vara kul om den kom till användning.

 

Tack för hjälpen!

 

(Det här forumet är verkligen kanon! Jag som är relativt ny Mac-användare och inte direkt superbegåvad inom datorns värld har fått massa bra små tips!!!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit :storkram:

 

Ta en svängom här varje dag så lär du dig ännu mer ^_^

Var inte rädd för att ställa frågor. Här finns bred kunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

perdahlberg

Det finns dock en väg runt problemet.

Om du som jag, använder ett externt ljudkort för att spela in dina andra instrument så kan du via detta midikoppla ditt keyboard och på så sätt få in signalen i datorn. Så gör jag numera. Det funkar utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...