Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iSync


Ardrí

Rekommendera Poster

marcushedenstrom

Ja, så är det, i princip.

 

Fast letar man lite kan man hitta drivisar för andra telefoner. Drivisar som nån nisse nåstans har snickrat ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Ja, så är det, i princip.

 

Fast letar man lite kan man hitta drivisar för andra telefoner. Drivisar som nån nisse nåstans har snickrat ihop.

231129[/snapback]

 

jag har sökt med ljus och lykta efter drivrutiner för att få det att fungera med min LG 880, men jag hittar INGENTING, har du något tips på var jag bordee leta?

 

kapi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
jag har sökt med ljus och lykta efter drivrutiner för att få det att fungera med min LG 880, men jag hittar INGENTING, har du något tips på var jag bordee leta?

 

kapi

255020[/snapback]

 

Nope, tyvärr har jag ingen aning. Det är bara att googla och hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Fungerar iSync för att använda mobilen som modem? Varken 3 eller Sony Ericsson har några drivisar för mobilt bredband till Mac-datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar iSync för att använda mobilen som modem? Varken 3 eller Sony Ericsson har några drivisar för mobilt bredband till Mac-datorer.

308331[/snapback]

 

För gprs finns det ju redan i systemet, men det kanske är annorlunda för 3g?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Fungerar iSync för att använda mobilen som modem? Varken 3 eller Sony Ericsson har några drivisar för mobilt bredband till Mac-datorer.

308331[/snapback]

 

Jag surfar via 3G, Nokia N70 och Mac.

Detta tack vare ett gäng tredjepartsdrivrutiner och lite pyssel med Macens inställningar.

 

1. Ladda ned dina drivrutiner och lägga den i mappen som anvisas på sajten.

 

2. Gå in i Systeminställningar -> Nätverk, klicka på Bluetooth och välj ställ in. Under "Bluetooth-modem" ska du nu hitta dina drivrutiner, för mig "Nokia3G CID1".

 

3. Klicka på "PPP" och där på "PPP-alternativ". Se till att "Skicka PPP-ekopaket" inte är ibockad.

 

4. Nu till det viktigaste, som tog mig lååång tid att greppa. Under telefonnummer ska du INTE fylla i vanlig uppkopplingskod i stil med "#99*" utan din accesspunkt. För mig med Vodafone(Telenor): internet.vodafone.net och för dig som kör Telia online.telia.se

 

5. Gå in i programmet Internetanslutning och klicka på "Bluetooth". Bocka i rutan "Visa modemstatus i menyraden" för att alltid ha snabb tillgång tll din 3G-uppkoppling när den vanliga uppkopplingen inte är tillgänglig.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för guiden Andreas. Jag ska testa detta när jag kommer hem i eftermiddag. Får väl ringa supporten på 3 med om det skulle krångla. De ska baske mig veta att folk använder Mac också och att inte hela världen består av PC:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag surfar via 3G, Nokia N70 och Mac.

Detta tack vare ett gäng tredjepartsdrivrutiner och lite pyssel med Macens inställningar.

 

1. Ladda ned dina drivrutiner och lägga den i mappen som anvisas på sajten.

 

308489[/snapback]

 

Vad är det för mapp? Hittade inget i texten som indikerade på vilken mapp man ska lägga drivisarna i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

internet.vodafone.net

 

 

någon som vet vad motsvarande adress är om man har 3 som operatör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och lösenordet ska också vara "void". Observera det skumma "telefonnumret", det ska verkligen vara "NONE", precis som på bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Andreas!

 

Men min SE v600i kopplar ner, innan en anslutning har upprättats, får felmeddelande:

 

post-565-1143914801_thumb.png

 

Är det någon som vet hur man kan lösa det? Väldigt irriterande när man kommit så långt... Har iofs fått fem olika inställningar i menyraden, Vodafone, Vodafone1 etc... Går de att ändra och eller ta bort?

 

 

Jag surfar via 3G, Nokia N70 och Mac.

Detta tack vare ett gäng tredjepartsdrivrutiner och lite pyssel med Macens inställningar.

 

1. Ladda ned dina drivrutiner och lägga den i mappen som anvisas på sajten.

 

2. Gå in i Systeminställningar -> Nätverk, klicka på Bluetooth och välj ställ in. Under "Bluetooth-modem" ska du nu hitta dina drivrutiner, för mig "Nokia3G CID1".

 

3. Klicka på "PPP" och där på "PPP-alternativ". Se till att "Skicka PPP-ekopaket" inte är ibockad.

 

4. Nu till det viktigaste, som tog mig lååång tid att greppa. Under telefonnummer ska du INTE fylla i vanlig uppkopplingskod i stil med "#99*" utan din accesspunkt. För mig med Vodfone: internet.vodafone.net

 

5. Gå in i programmet Internetanslutning och klicka på "Bluetooth". Bocka i rutan "Visa modemstatus i menyraden" för att alltid ha snabb tillgång tll din 3G-uppkoppling när den vanliga uppkopplingen inte är tillgänglig.

 

Lycka till!

308489[/snapback]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
och lösenordet ska också vara "void". Observera det skumma "telefonnumret", det ska verkligen vara "NONE", precis som på bilden.

310286[/snapback]

 

När jag pratade med 3 sa de att det ska vara data.tre.se som accespunkt, har dock fortfarande inte fått något att fungera. Ska testa med NONE senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dum fråga här nu, men jag vill verkligen få detta att fungera.

 

Filen man laddar ner. Ska man lägga din i mappen Library/ModemScrips

 

Ska det vara en .sit fil eller måste man göra något med den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här funkar bra för mig. Det enda jiddret kan vara att den kopplar ned i uppkopplingsfasen av någon anledning, då är det bara att försöka igen. Givetvis har jag kört Andreas guide innan jag fick detta att funka..

post-7994-1146776208_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dum fråga här nu, men jag vill verkligen få detta att fungera.

 

Filen man laddar ner. Ska man lägga din i mappen Library/ModemScrips

 

Ska det vara en .sit fil eller måste man göra något med den?

340019[/snapback]

 

Nej, du får väl packa upp den och se vad som finns i först :D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska vara någon sån med CID, jag körde alla Sony Ericssons för att vara på den säkra sidan..

 

 

 

Edit: Jag måste lära mig att få fram allt jag vill säga i ett inlägg :P:P

post-7994-1146776497.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOW :D Det fungerar

 

Lite googlande så förstod också jag att .sit var ett komprimerat format och jag laddade hem stuffit expander. Sen följde jag Andreas guide och vips så fungerar allting.

 

Nu är jag glad

 

Tack för hjälpen alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
WOW :D  Det fungerar

 

Lite googlande så förstod också jag att .sit var ett komprimerat format och jag laddade hem stuffit expander. Sen följde jag Andreas guide och vips så fungerar allting.

 

Nu är jag glad

 

Tack för hjälpen alla.

340131[/snapback]

 

Stuffit är ett oumbärligt program som följde med OS X fram till 10.3, Panthern. Hursomhelst tycker nog de flesta idag att .sit är ett väldigt överflödigt fomat som har hängt med sedan den tid då Mac och PC inte fungerade tillsammans i nätverk. IOM att apple inte skickade med en .sit-uppackare verkar det som att de helst vill se att formatet går i graven.

 

Bra att det löste sig i alla fall!

 

Du kanske skall ta en titt på någon av forumets freeware-trådar, där det tipsas om många andra nödvändiga gratisprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Kul för er att det funkar...

 

Min telefon Sharp 902 börjar ansluta, men kopplar ner innan det är klart. Har provat alla inställningar som går nu... <_<:angry:

Kör med generiska script från Barkmans hemsida.

Snart lämnar jag tillbaka Macbooken om inte Telenor kommer med en lösning för oss utan PC-kortplats.

 

Någon som vet om Telenor har bytt accesspunkt (=tel.nr) när de bytte namn förresten? Kundtjänsten är som vanligt renons.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Vad hände?

 

Å, man ska inte pilla på saker som fungerar alltså. Fick hem ett gammalt nummer av Macworld idag som tog upp surfning med 3G-nalle på Mac. Givetvis ska jag ju in och pilla i allt så fort jag läser något. Jag startade bluetooth-enheter från systeminställningar och kollade igenom konfigurationen för telefonen. Vips så slutar allt med internet att fungera och jag kan inte koppla upp mig längre.

 

Sitter nu i Windows och skriver det här.

 

Vad hände egentligen? Jag ändrade ingenting, jag bara tittade igenom inställningar och guiden för vad telefonen och macen ska göra med varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...