Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari enda webbläsaren som klarar standardtest


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

Frågan är varför överhuvudtaget att prova ?

Safari är den _enda_ och _första_ webläsare som är tillgänglig för massorna som klarar acid2 testet just nu, lik fan renderar den var 3dje sida jag är inne på felaktigt, jag har gett upp helt och hållet på safari nu och använder istället firefox tills antingen apple eller macromedia fixar shockwave/flash i safari, det går inte använda det på sidor om flash materialet är förskjutet 50 pixlar åt något håll men knappar och dyl fortfarande registreras på korrekt plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5.2.3 är den senaste versionen de släppt för OS X.

222550[/snapback]

 

Aaaaahhh ok! DÅ hänger jag med ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fsb.se fungerar inte hos mig med safari. Firefox fungerer dock (enda sidan jag använder med ff dock, haha).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari har alltid funkat felfritt för mig....även fsb.se funkar utomordentligt. =/ Det ska mycket till innan jag lämnar safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är varför överhuvudtaget att prova ?

Safari är den _enda_ och _första_ webläsare som är tillgänglig för massorna som klarar acid2 testet just nu, lik fan renderar den var 3dje sida jag är inne på felaktigt, jag har gett upp helt och hållet på safari nu och använder istället firefox tills antingen apple eller macromedia fixar shockwave/flash i safari, det går inte använda det på sidor om flash materialet är förskjutet 50 pixlar åt något håll men knappar och dyl fortfarande registreras på korrekt plats.

222572[/snapback]

Vilka sidor skulle det vara? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari är bra, me kolla så forumet helt plötsligt ser ut!? :blink::ermm:

post-7186-1131384229.png

 

(Såhär ser det ut när man tycker på 'Visa nya inlägg':

post-7186-1131384300.png :ph34r:

Fast bara ibland märkte jag nu. Hmmm...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja troligen!

Jag tycker mig ha märkt att den där dyker upp när man varit för snabb på söningen- altså det är istället för den där röda som kom upp och sa att man inte fick söka så ofta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

IE7 finns i beta för XP, har xp på den här datorn med så kan testa det senare ikväll om nån ill. Testade Konqueror för skojs skull, är den inte söt? :lol: (vet att tråden är flera veckor gammal men testade den där idag)

post-7270-1141938956.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, så petiga man kan vara...

 

Det är extremt sällan jag störs av att en sida visas på "fel" sätt. Händer max en gång i månaden. Och vem har väl koll på om en sida ser lite tokig ut, om den fortfarande är fullt funktionell?

 

Nä, Safari är den bästa för mig. Jag är supernöjd. Och då kör jag ju ändå "bara" med v1.2.4 av Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...