Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari enda webbläsaren som klarar standardtest


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

Simon Grabiec

Safari enda webbläsaren som klarar standardtest

 

Acid2 är ett oberoende kompatibilitetstest som avsöjar om en webbläsare följer webbstandarder. Tills helt nyligen hade ingen webbläsare klarat testet – något nya Safari nu kan ståta med.

 

>> Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajja bajja!

 

Mozilla FireFox 1.5 klarar också testet galant!

Tyckte kanske att ni borde veta... :ermm:

 

Skojjade bara *tihi*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg

Jag som alltid (nja inte riktigt då) användt FF för att den skall följa standarderna bäst, måste säga att jag är riktigt förvånad, God Job Apple!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på detta då jag uppdaterade till 10.4.3. Jag läser oftast igenom vad Apple skriver kommer i den nya uppdateringen. Den långa listan, inte den korta. Där skriver de på en punkt att Safari klarar Acid2-testet. Känns trevligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyaste Konqueror klarar också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktigast är väl att en webbläsare öppnar sidor och fungerar så som den skall och inte om den klarar en standardtest eller inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte helt förvånande va? Safari är och förblir kungen över webläsare.. Har alltid haft den åsikten och varje gång jag provat nåt annat så kommer jag alltid tillbaka till Safari - GJ! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvärtom för mig varje gång jag testar Safari upptäcker jag hur bra Firefox är Safari är en av de få webbläsare som inte ens får plats i Docken man kan ju trycka fel, även IE är borta :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men den är väl fortfarande i utvecklingsversion?

221246[/snapback]

 

Jag har för mig att Safari använder Konquerors html-motor faktiskt :)

Så ja, utan Konqueror tror jag inte Safari hade klarat testet, oavsett vilket stadie 3.5-versionen av Konqueror är i heh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet om explorer klarade testet. Skulle bara vara kul om inte microsoft klarade det :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Det är bara att dra igång Exploder och besöka Acid2-sajten. Lägg gärna upp resultatet här!

 

(Själv har jag för länge sedan gjort mig av med IE, men någon annan kanske har det kvar?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stod någonstans att nästa version av IE, sjuan, som kommer samtidigt som vista (tror jag), inte förväntades klara testet. Microsoft är ute och cyklar som vanligt :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg
Det stod någonstans att nästa version av IE, sjuan, som kommer samtidigt som vista (tror jag), inte förväntades klara testet. Microsoft är ute och cyklar som vanligt :whistling:

221343[/snapback]

Jag hade blivit väldigt förvånad om den gjort det, väldigt förvånad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade blivit väldigt förvånad om den gjort det, väldigt förvånad...

221351[/snapback]

 

Jag blir väldigt förvånad om nån del av den INTE är ett plagiat... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att försvara internet exploder på något vis, men jag tror inte det funkar speciellt bra i en årsgammal version av Safari heller ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att dra igång Exploder och besöka Acid2-sajten. Lägg gärna upp resultatet här!

 

(Själv har jag för länge sedan gjort mig av med IE, men någon annan kanske har det kvar?)

221341[/snapback]

 

Jag har inte kvar någon microsoft skit i min dator :whistling::whistling::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta visar väl hur snett det går med en superdominant aktör MS. Skit i standarder, huvudsaken är att grejorna "fungerar".... Att Safari klarar testet men krånglar ibland visar ju hur snett det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att försvara internet exploder på något vis, men jag tror inte det funkar speciellt bra i en årsgammal version av Safari heller ;)

221922[/snapback]

 

Fungerar inte i en pinfärsk Explorer (se ovan skärmdump från Win XP) heller juh... <_<

 

Håller med dig Axelman, hur snett kan det bli... suck...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar inte i en pinfärsk Explorer (se ovan skärmdump från Win XP) heller juh...  <_<

222331[/snapback]

 

Nej det är ju en sak... men att jämföra med en riktigt gammal version? Vad i all världen får man ut av det? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är ju en sak... men att jämföra med en riktigt gammal version? Vad i all världen får man ut av det? :)

222429[/snapback]

5.2.3 är den senaste versionen de släppt för OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...