Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ADC skärm på AGP G4 450Mhz


stalkermac

Rekommendera Poster

Jag har kommit över en trevlig gammal 17" TFT Apple Studio Dipslay som jag tänkte använda till min AGP G4:a den blåa med 450MHz processor (se bild). Problemet är bara att det är en ADC (Apple Display Connector) på skärmen och jag har bara DVI och VGA på mitt grafikkort. Är det någon som vet en någon billigare lösning än Apples relativt osmidiga ADC till DVI lösning som kostar en tusenlapp?

 

Kanske tillochmed någon som har ett gammalt grafikkort med ADC port över som är kompatibelt med min G4:a och som ni kanske vill sälja för en slant? Alternativt en begagnad ADC - DVI converter?

 

g4-agp.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tyvärr. Detta är bara olika analoga kontakter som denna adapter hjälper. Tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kommit över en trevlig gammal 17" TFT Apple Studio Dipslay som jag tänkte använda till min AGP G4:a den blåa med 450MHz processor (se bild). Problemet är bara att det är en ADC (Apple Display Connector) på skärmen och jag har bara DVI och VGA på mitt grafikkort. Är det någon som vet en någon billigare lösning än Apples relativt osmidiga ADC till DVI lösning som kostar en tusenlapp?

 

Kanske tillochmed någon som har ett gammalt grafikkort med ADC port över som är kompatibelt med min G4:a och som ni kanske vill sälja för en slant? Alternativt en begagnad ADC - DVI converter?

 

g4-agp.jpg

220857[/snapback]

 

Det bästa än nog att annonsera efter en Grafikkort....

Annars kan du sattsa på denna Grafikkort med att lägga till en tusen lapp(istället för en adapter), då har du en kanon kort tex.om du skulle byta dator så har du åter igen ett Grafikkort som har större snabbhet å fler Mb än vad många G4:or inte har som standar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Ati:s 9600 pro kräver 4x agp som inte en Powermac G4 på 450 MHz har.

 

Det bästa är ett begagnat kort med adc-kontakt från början. Allra helst ett Ati Radeon eller Geforce2 mx eller snabbare eftersom det då blir Quartz Extreme-acceleration.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Tomas, men enligt andra här på forumet fungerar inte ADC porten (på det nya) om G4an inte hade en ADC anslutning från början, stämmer detta? För det hade ju inte min G4a..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Ah - strömförsörjningen! Adc använder vanlig DVI-signal och bör inte kräva strömförsörjningen när du kopplar ADC-till-DVI-adapter.

 

Men om skärmen kör ADC (vilket din gör) lär det inte fungera nej. Då krävs Apples 1000-kronorspryl.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...