Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Skicka MP3

MikeWa

Recommended Posts

Hej

Jag undrar om någon med enkla medel,på ett enkelt sätt kan förklara hur jag skickar en MP3 fil från mitt ITunes till en person?Hur gör jag den till en MP3 fil till å börja med? Och sen....................?

PS: Jag har en PC

marcushedenstrom

1. Om filen inte är i mp3-format; markera den och gå under menyn "Avancerat", varpå du väljer "Konvertera till Mp3". Förutsätter att du har ställt in i inställningarna att Mp3 är ditt förvalda import-format. Den nya filen hamnar på samma ställe som den gamla, men med ny filändelse.

2. iTunes kan inte skicka musik över nätverk, (annat än att dela, men då flyttar du inte själva filen), så det får du sköta m.h.a. windows fildelning. Där slutar min kunskapssfär. :D:D

Edit: Förutsatte givetvis att du vill skicka över nätverk. Annars kan du:

• Maila, skriv ett mail i valfritt mailprogram och bläddra fram filen som bifogad fil.

• Bränn på CD; detta kan du göra direkt i iTunes. Se till så du får rätt typ av CD – om det ska vara data-CD eller ljud-CD.

• Flytta över till USB-minne; detta gör du i windows filhanterare.

• Skicka mha Messenger eller liknande; vet inte riktigt hur man gör det på PC, knappast dra-och-släpp...

vet inte riktigt hur man gör det på PC, knappast dra-och-släpp

FEL dra och släpp filen direkt från itunes in i msn messenger iallafall.. mac versionen stöder filsändning. förmodligen det enklaste sättet att flytta enstaka låtar. usb minne låter mera lockande om det är samlingar lr album du är ute efter att flytta

marcushedenstrom
FEL dra och släpp filen direkt från itunes in i msn messenger iallafall.. mac versionen stöder filsändning. förmodligen det enklaste sättet att flytta enstaka låtar. usb minne låter mera lockande om det är samlingar lr album du är ute efter att flytta

217172[/snapback]

Jaha, där ser man vilka framsteg man kan göra. Dra-och-släpp på PC, jajaja. :lol::lol:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...