Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ansluta mp3-spelare

Norsten

Recommended Posts

1. Jag har anslutit min JensofSweden till min mac men den verkar inte hitta den. Hur söker man efter den?

2. Läst mycket om städprogram som Onyx och macaroni. Borde jag köra något även fast jag inte har några problem? för att hålla den fräsch? Vill inte rensa bort nåt jag inte vet vad det är.

Kan vara problem med vissa MP3-spelare om man sätter dom i usb-porten på tangentbordet eller om man har en usb-hub.

Har du testat att ansluta den till en usb-port direkt på datorn?

Antar att en JOS ska dyka upp på skrivbordet som en hårddisk eller finns det nåt specialprogram med som funkar med mac?

Min gamla Jens of Sweden hittades direkt iaf på min blådåre,utan nåt krångel och genom tangentbordet...

Är den ny?

Kan det vara nåt fel på usb-sladden?

Funkar den ihop med någon annan dator?

marcushedenstrom
2. Läst mycket om städprogram som Onyx och macaroni. Borde jag köra något även fast jag inte har några problem? för att hålla den fräsch? Vill inte rensa bort nåt jag inte vet vad det är.

216864[/snapback]

Ja om du vill.

Systemet har inbyggt så kallade cron scripts som städar upp och underhåller systemet nattetid. Om du inte har på din dator över natten körs inte scripten, så då får du göra det manuellt med Macaroni, eller Onyx som ju är gratis.

Det städas i princip bort cacher, så det är inget viktigt du går miste om.

• 2 weeks later...

Jag har en JOS-130 (Jens of Sweden) som inte vill "mounta" sedan några månader. Har fått för mig att det kan ha nåt med Tiger att göra för jag tror det var kring uppgraderingen det började strula.

Fullständig omformatering av flashminnet gjorde att den åter dök upp igen, fast bara en gång. Nu har jag samma problem igen och omformatering verkar inte hjälpa längre.

Via www.jensofsweden.se fanns förut ett forum för användare. Det verkar de har spolat nu. Känner någon till något annat forum för JOS-användare?

Jag har ju ibland t.o.m. problem med min fat32-Ipod att monteras på skrivbordet... Lösningen är dold i mörker. Men jag gissar att det har att göra med fat32-formatet som de flesta såna där mini-minnen och digitalkameror har. Apple verkar vara lite dåliga på att supporta (garantera att det fungerar felfritt) fat32-formatet mot Mac-datorerna. Det står t.o.m. på deras Ipod-supportsidor att de inte supportar fat32-Ipodar kopplade till Mac (även om det fungerar om man är "försiktig").

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...