Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Video i Msn Messenger.

mashiara

Recommended Posts

Hej, lika bra att erkänna det.. har bara haft Powerbooken en vecka.

Hur kan jag genomföra en videokonferns i MSN Messenger?

Min partner sitter i Windows med Messenger men jag får ingen

bekräftelse att hon vill ha konfersation..

Ett plugin?

Hej, lika bra att erkänna det.. har bara haft Powerbooken en vecka.

Hur kan jag genomföra en videokonferns i MSN Messenger?

Min partner sitter i Windows med Messenger men jag får ingen

bekräftelse att hon vill ha konfersation..

Ett plugin?

216723[/snapback]

Vad jag vet går det inte att använda kamera med Messenger-versionen till Mac. Tyvärr. Jag och en vän har använt oss av Yahoo! Messenger, dock rätt kasst och buggigt ibland, men det går.

Vad jag vet går det inte att använda kamera med Messenger-versionen till Mac. Tyvärr. Jag och en vän har använt oss av Yahoo! Messenger, dock rätt kasst och buggigt ibland, men det går.

216732[/snapback]

Bara går att använda sig av hotmailkonton eller egna konton så är det värt att testa.. fick ett tips om Mercury som verkar fungera annars

Bara går att använda sig av hotmailkonton eller egna konton så är det värt att testa.. fick ett tips om Mercury som verkar fungera annars

216745[/snapback]

Japp Mercury ska fixa biffen.

• 2 weeks later...
Japp Mercury ska fixa biffen.

216772[/snapback]

mercury kan väll bara ta emot webcam video men inte skicka?

Carlisle_united

mercury ska klara av att skicka tror jag. det finns ju diverse inställningar för att få igång kameran så.

Plus mecury är ju gratis så det är ju bara att pröva.

Jag har redan ställt frågan på en annan tråd, men jag är envis och ger inte upp:

Är det ingen som prövat Ineen? http://www.ineen.com/

Har läst om det och enligt artiklarna lär den fungera suveränt!

Tyvärr, nästan alla jag känner har pc (som vanligt) och problemet är att dom är antingen inte jättehaja på datorer och vågar inte ladda hem nånting, tror dom ska få virus eller så vet dom inte hur man gör så jag har inte fått någon att våga prova...

Snälla, finns någon här på forumet som vill testa den?

Om jag var säker på att den är så bra som dom säger, vore det lättare att motivera dom.

Mercury funkar inte - det programmet är verkligen i sin linda. Jag ska testa Yahoo Messenger mot en polare med PC. Återkommer.

MSN är verkligen inget för Mac - jag har hört tusen storys om hur man fixar video med MSN och Mac - INGET funkar. Man övertalar PC-kompisarna att t.ex. öppna ett Yahoo-konto och tanka ner deras messenger. Detta tror jag är det enda som KANSKE funkar....idag...

• 4 weeks later...

Dvs aMsns betaversion 0.95 fungerar perfekt med kamera. Faktiskt. I alla fall för vår del. Vad andra säger stuntar jag i. ;) Nåja, det segar ner datorn fruktansvärt mkt, men det kan jag leva med, bilden är suverän!

Adium X har ingen funktion för webcam då?

228626[/snapback]

Nej, det kommer nog inte förrän efter version 1.0 (1.5, kanske?) tror jag att jag har läst mig till.

Dvs aMsns betaversion 0.95 fungerar perfekt med kamera. Faktiskt. I alla fall för vår del. Vad andra säger stuntar jag i.  ;) Nåja, det segar ner datorn fruktansvärt mkt, men det kan jag leva med, bilden är suverän!

239734[/snapback]

Använder du en iSight då? Undrar om det funkar med den inbyggda kameran i iMacen...och kamrerna som kommer att sitta i nästa bärbara modeller och skärmarna från apple (om ryktena stämmer) :ermm:

Använder du en iSight då? Undrar om  det funkar med den inbyggda kameran i iMacen...och kamrerna som kommer att sitta i nästa bärbara modeller och skärmarna från apple (om ryktena stämmer) :ermm:

239827[/snapback]

Nej jag använder en Logitech Pro 4000.

lepetitgarcon

Videoversionen av Skype skall väl komma för mac relativt snart... Då tror jag vi får första bra mac/pc videochat.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...