Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur gör man?

carolina

Recommended Posts

Hej

Detta kanske man borde kunna, men jag kan inte.

Jag vill installera om photoshop för jag har blivit av med en fil, den som gör att jag kan öppna från finder, så jag kan inte öppna filerna mer än i ps, jag har försökt lägga dit den saknade filen, men det funkar inte ändå.

Skall jag avinstallera gamla ps innan jag installerar om , jag vill ju inte ha dubbelt.

Hur gör man ?

jag har ps 7 med cs uppgr.

O hur avinstallerar man, jag vill ju vara säker på att jag tagit bort allt och endast det som ska bort.

Tack

Carolina

jag tycker dessutom macen blivit lite slö på sista tiden, vad kan jag göra enkelt själv för att pigga upp den. :D

har Tiger10,4

marcushedenstrom

Om inte programmet har en egen avinstallerare, kasta bara programmet i papperskorgen.

Sen söker du på progammets namn och kastar allt som har med det att göra.

För att pigga upp din mac kan du se till att ha minst 512 MB RAM, 10 gig ledigt på startskivan och så kan du starta om lite då och då för att frigöra virtuellt minne.

Hej

i Mac är det oftast bara att dra det program man vill bli av med till Papperskorgen.

Om du säkert vill bli av med ALLT, så sök först på ex.vis ordet photoshop, så finner du plistfiler och ev annat. Då lägger du dem i papperskorgen också.

Sen installerar du om

Själv har jag inte Photoshop i min mac så jag kan inte på rak arm säga vilka små filer som ligger och dräller finns

Marcus hann före :lol:

marcushedenstrom

Photoshop lägger en drös grejer i Application support, i Library.

Har haft samma problem, men jag körde bara in en ny version av Photoshop utan att slänga nåt. Funkade jättebra, inga dubletter eller nåt.

TACK!!!!

Jag klarade ut det .har nu nyinstallerad cs och det funkar!

Tack för hjälpen!!

Kanske ytterligare en dum fråga, men hur ser jag hur mkt minne jag har på startskivan ledigt?

Jag har 768RAM, det vet jag var jag ser men det anddra hittar jag inte..

Och jag tycker nog jag startar om lite då o då..fins det mer man kan göra när man inte är så himla kunnig..men läraktig :)

marcushedenstrom

Det ser du i varje öppet finder-fönster längst ner.

Oj det var ju enkelt TACK TACK det ser jag ju alltid, jag har 40 GB ledigt..varför har det då börjat trögna så..??

Carolina

marcushedenstrom
Du har inte döpt om hårddisken va?

216734[/snapback]

Skulle det vara ett problem??

marcushedenstrom

Okej. :D:D

Du har inte döpt om hårddisken va?

Du kan köra Skivverktyg i mappen Verktygsprogram ifall du har problem.

216734[/snapback]

Nej jag har inte döpt om något.

Spelar det nån roll vilken jag markerar om jag ska köra skivverktyg?

Tack igen

Carolinaskiv.tiff

Ska inte innebära problem att döpa om hårddisken.

Har i flera år haft olika namn på mina diskar. :lol:

Inte för de två jag hänvisar till. :) Den senaste hade haft ett "ö" i namnet, det gick inte så bra då, med just photoshopinstallationen faktiskt.

Hur går det för Caroline då?

Högst upp i denna tråds sida finns en tråd som heter "Felsökning av MacOSX", läs den, finns lite tips.

Inte för de två jag hänvisar till. :) Den senaste hade haft ett "ö" i namnet, det gick inte så bra då, med just photoshopinstallationen faktiskt.

Hur går det för Caroline då?

Högst upp i denna tråds sida finns en tråd som heter "Felsökning av MacOSX", läs den, finns lite tips.

216870[/snapback]

Jodå nu har jag nog fixat vad jag kunde...var ju tvungen att titta på LOST häremellan oxå.

Två små fel fanns, vet faktiskt inte om det går så mkt snabbare, tyckte nog det gick snabbare när jag ville öppna många bilder i photoshop än tidigare, men jag tycker den tar tid att öppna programmen i bland...e inte riktigt säker..

Jag ska oxå läsa lite mer noga i felsökartråden..

Mina installationer o avinstall är jag nöjd med allt det funkar .

Så Jättetack till alla!!

Låssas att äpplekakan som jag bjuder på är god..!! Känn smaken..TACK! :rolleyes::kissing:

Mm, smakar gott, passade verkligen nu. :)

I en annan tråd läste jag precis nyss att PS CS 2 kunde vara segt. Äre 1 el 2 du har installerat? Ny uppdatering snart på G annars.

Dessutom nämndes att PictBridge kunde sega ännu mer, har du det? Avinstallera det i så fall.

Mm, smakar gott, passade verkligen nu. :)

I en annan tråd läste jag precis nyss att PS CS 2 kunde vara segt. Äre 1 el 2 du har installerat? Ny uppdatering snart på G annars.

Dessutom nämndes att PictBridge kunde sega ännu mer, har du det? Avinstallera det i så fall.

216920[/snapback]

Såå bra då ta gärna en bit till!

jag e på 1an än, så ingen Pict Bridge...men den är jag sugen på..men är den seg så är de ju inge kul. :ermm:

Mm, fortfarande lika delikat. :)

Gör du lika goa semlor sen?

216924[/snapback]

..inte så bra på semlor men jag lovar bju på plättar

med jordgubbssylt o grädde.

Då får man kanske vänta med cs2 till dom har fixat till den lite med lite uppgraderingar o så

var på en demo om den, jag gilla verkligen pict bridgen.

Tack för idag! :rolleyes::D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...