Jump to content
Just nu i M3-nätverket

What to do?

DeLarza

Recommended Posts

Lite frågor:

Om jag har en MAC, fungerar den i ett nätverk med PC. Kan man byta filer med varandra, t ex om någon med PC har en film som jag vill ha på sin dator kan jag ta över den filen genom ett nätverk och fungerar den sedan på min MAC.

Larza

Fungerar den i ett nätverk med PC?

- Ja.

Kan man byta filer med varandra?

- Ja.

T ex om någon med PC har en film som jag vill ha på sin dator kan jag ta över den filen genom ett nätverk och fungerar den sedan på min Mac?

- Ja.

sedan om man ska förflytta stora filer är ju ftp att rekomendera.. men jag vet inte hur man gör dator till dator me ftp.. någon?

En till fråga, finns Photoshop till MAC. Kanske finns bättre liknande program till MAC som jag inte vet om. Men jag gillar photoshop och vore bra om man kunde ha det även på MAC.

Larza

En till fråga, finns Photoshop till MAC. Kanske finns bättre liknande program till MAC som jag inte vet om. Men jag gillar photoshop och vore bra om man kunde ha det även på MAC.

Larza

216454[/snapback]

Photoshop har funnits till Mac längre än till Windows så, ja.

Finns ju en Lightversion av Photoshop. Photoshop Elements

Kollade priset på Photoshop till MAC, det var ju inte så farligt :w00t: ärligt kostar lika mycket som en ny dator jue!!!!!

marcushedenstrom
Kollade priset på Photoshop till MAC, det var ju inte så farligt :w00t: ärligt kostar lika mycket som en ny dator jue!!!!!

216814[/snapback]

Men det är väl samma pris för Mac- och PC-versionerna?? :ermm::ermm:

216814[/snapback]

Kostar lika mycket som till PC. Vill du inte punga upp med så mycket pengar finns som sagt Photoshop Elements för en tusing ungefär, Graphic Converter för 40 dollares eller Gimp som är helt gratis men kräver en del pillande för att fungera.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...