Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ljudet fungerar ej på web-TV

Tomber

Recommended Posts

Det har nu dykt upp ett problem på sistone när jag ska se web-TV, det kommer nämligen inget ljud. Hade ej detta problem tidigare. Ljudet fungerar ej på vare sig QuickTime, Real Player eller Windows Media Player. Övrigt ljud från datorn funkar dock utan problem, t. ex. Itunes. Vad kan vara problemet? Har testat att rensa inställningarna på de olika programmen. /Tomas

• 1 month later...

Hej

Illa. Jag har samma problem. Inget ljud på realplayer. Har "slängt" realplayer. Men är ny macanvändare sedan en månad tillbaka, avinstallering har jag för mig är enkelt. Har du fått koll på vad det kan vara?

Tacksam för svar!

Med vänliga hälsniglar

/Jörgen (knäck i luren)

:) ....och nu funkar det igen sedan jag klickade på en länk som skulle köra en filmstump.

nu funkar webbradion...3:e-parts-trassel.

God Jul

/jörgen

Jag har nu löst det på ett enkelt sätt. Problemet har tydligen dykt upp i och med OS X 10.4.2 och 10.4.3 och beror på att ett tredjepartsprogram ändrat grundinställningar för ljud i datorn. Lösningen går till så att man öppnar Programmappen och sedan Verktygsprogram, och öppna sedan "Ljud-/Midi-inställningar". Väl inne där så kontrollera så att "Ljud ut" har formatet 44100,0 Hz. När jag kollade så hade min hamnat på 32000 Hz, så när jag ändrade till 44100,0 så blev allt bra igen.

Lycka till!

• 3 weeks later...

Vill bara tacka ödjmukast för tipset att ändra ljudfrekvensen till 44100,0 Hz!

Har haft problemet länge i min dator; ljudet funkar inte i Windows Media Player och sen har jag haft en jäkligt skev balance i iTunes också, men efter att jag ändrade så funkade allt!

Nu kan jag t.o.m. titta på små lustiga filmklipp som mina polare skickar...och höra dem också!

Edit: "Plonget" i MSN funkar också igen tack vare detta glömde jag berätta. Tack igen!

• 2 weeks later...

Lysande! Fick ett liknande fel häromdagen och kunde inte begripa vad det berodde på (det vet jag i o f fortfarande inte) – men nu är det fixat med hjälp av tipset ovan! Stort tack!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...