Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hackat Front Row funkar på Mac Mini


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

funkar inte alls efter uppgradering till 10.4.3...

219459[/snapback]

 

funkar för mig som vanligt har fortfarande samma problem med dvd spelaren och att efter man stäng front row en gång och sätter på den igen så får den ryck när man öpnnar musiken. men annars är allt frid och fröjd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar inte för mig heller efter uppgradering till 10.4.3!! Väldigt olägligt då jag får besök av en potentiell switcher imorgon, är helt säker på att en front row- demonstration hade övertygat :)

 

Hur som helst, någon som vet vad det kan vara? -> iPontus , har du fått det att fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, det finns två varianter av Front row, den ena är ett program där man startar FR med ESC; den andra en cocoa-app som öppnar FR. Den senare är den som funkar bäst, men som slutar funka under 10.4.3. Kolla på Piratebay så kan du säkert hitta nåt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För alla andra med samma problem(saxat ur geek.com eller liknande):

 

Yesterday, Apple upgraded Mac OS X to version 10.4.3. The update broke the script that opened Front Row and clicked the Escape button for you automatically. Whether or not this was done on purpose by Apple, I don't know, but it doesn't matter because I have found a solution.

This is the solution:

Go into /Applications/AppleScript/ and open up Script Editor.

In Script Editor, copy and paste this code:

tell application "System Events"

tell application "Front Row" to activate

key code 53 using {command down}

delay 0.0

key code 53

end tell

 

Press File, Save As, and name it to Launch Front Row, in your Applications folder overwriting the previous script, and change the file format to Application. Press save.

If you followed my previous instructions then you should be good to go. -->tillägg: ersätt cocoa scriptet i xkey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att hitta nåt ställe att ladda ner filen är inte nåt problem, men jag tycker att "någon" borde komma med en vettig förklaring varför Front Row inte går att tanka ner från Apples Update. Folk är såpass sugna på att impa med front row, att de skulle tanka ner filen varsomhelst utan att tänka på säkerheten. Det skulle Stevie fundera över, den som inte har 15,000 spänn över att lägga på en sprillans ny iMac, får inte heller använda Front Row.

Klart att Front Row ska locka en och annan att switcha till Mac, men jag tror att har man en burk med ett äpple på framsidan borde man kunna dra nytta av alla möjligheter som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

På min Pismo blir texten uppochner. :lol::lol: Föga imponerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
funkar inte alls efter uppgradering till 10.4.3...

219459[/snapback]

 

Hm min vill inte heller. Kanske få kolla upp om uppgraderingen ändrade i filen som man hackar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon översätta det här till mig på vanlig engelska:

Yesterday, Apple upgraded Mac OS X to version 10.4.3. The update broke the script that opened Front Row and clicked the Escape button for you automatically. Whether or not this was done on purpose by Apple, I don't know, but it doesn't matter because I have found a solution.

This is the solution:

Go into /Applications/AppleScript/ and open up Script Editor.

In Script Editor, copy and paste this code:

tell application "System Events"

tell application "Front Row" to activate

key code 53 using {command down}

delay 0.0

key code 53

end tell

 

Press File, Save As, and name it to Launch Front Row, in your Applications folder overwriting the previous script, and change the file format to Application. Press save.

If you followed my previous instructions then you should be good to go. -->tillägg: ersätt cocoa scriptet i xkey.

220109[/snapback]

Har inte installerat varken Front Row eller 10.4.3 än men, det är bra att veta att detta problem kan uppstå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Översättning:

 

Igår uppgraderade Apple Mac OS X till version 10.4.3. Uppgraderingen förstörde skriptet som aktiverar Front row, och tryckte på Escape automatiskt. Jag vet inte om Apple gjorde detta med flit, men hursomhelst har jag hittat en lösning.

 

Detta är lösningen:

Gå till /Applications/AppleScrips/ och öppna Script Editor (Manusredigerare).

Klistra in följade kod i programmet:

tell application "System Events"
tell application "Front Row" to activate
key code 53 using {command down}
delay 0.0
key code 53
end tell

 

Gå under "Arkiv", "Spara som..." och döp filen till Launch Front Row, spara i programmappen. Låt det nya ersätta det gamla scriptet, och ändar filformatet till "Program". Spara.

Följde du mina tidigare instruktioner ska det funka nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min Pismo blir texten uppochner.  :lol:  :lol: Föga imponerande.

220583[/snapback]

 

Föga överraskande, skulle jag säga.

 

Du har ju ... :unsure: Du har ju ... :o Du ... :wacko: har ... :blink: ju .... :w00t:

 

:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min Pismo blir texten uppochner.  :lol:  :lol: Föga imponerande.

220583[/snapback]

Du får leta bättre......finns med rättvänd text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Du får leta bättre......finns med rättvänd text.

220594[/snapback]

 

Tror absolut att det var samma sak jag installerade på både pismon och min MDD. På MDDn är det rättvänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror absolut att det var samma sak jag installerade på både pismon och min MDD. På MDDn är det rättvänt.

220596[/snapback]

Ok. Då jag, menar en kompis som jag känner har, hade samma problem men med två olika versioner förutsatte jag att det berodde på detta.

(iBook- fellvänd (slängd gick för segt), Quicksilver- kanon)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Okej. Kanske har att göra med avsaknade av quartz extreme eller nåt? Långsökt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Kanske har att göra med avsaknade av quartz extreme eller nåt? Långsökt...

220599[/snapback]

Är det inte för att äpplet sitter upp och ner på locket? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Är det inte för att äpplet sitter upp och ner på locket?  :P

220629[/snapback]

 

:whistling::whistling::whistling::whistling::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte för att äpplet sitter upp och ner på locket?  :P

220629[/snapback]

Hahahaha :lol::lol::lol::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har den första FR som kom ut och jag har inga problem med den som jag har märkt, har iof inte testat DVD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Nu funkar frotrow på min MDD igen. ^_^^_^^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju oerhört långsamt när man ska in i bibloteken ju... Och leta upp trailers ta lång tid det också. Även att scrolla mellan dem.. Kanske inte är helt optimerat för Mac Mini 1,2GHz...

Kanske kommer i den förhoppningsvis inom kort presenterade Mac Mini Home Theatre Music Video Games PC-Killer Über Süper Mac datorn...

Int vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...