Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hackat Front Row funkar på Mac Mini


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

Simon Grabiec

Hackat Front Row funkar på Mac Mini

 

En driftig användare har lyckats få nya iMac-funktionen Front Row att fungera på en vanlig Mac Mini. Installationen krävde modifieringar i programmet, och är speciellt intressant då Mac Mini varken har G5:a eller ett särskilt bra grafikkort.

 

>> Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sade tidigare: FrontRow med bluetooth.... :w00t: eller en IR-motagare i USB-porten på tangentbordet....

 

FrontRow 4 ALLE!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vågar man pröva det på pb:n? annars skulle det va fint o kunna använda remoten me :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt coolt! :D

 

Grafikkortet krävs tydligen inte på så mycket kraft. Mer av detta Apple! Nu är det bara IR-mottagre på varje Mac som saknas, eller en fjärrkontroll med blåtand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat på min PowerBook och det funkar finfint!

 

Det kluriga är filmvisningen:

 

Man måste gå in i iTunes och specificera vilka filmer som är musikvideor och vilka som inte är det.

Annars vill Front Row bara hantera musikvideos som laddats ner från IMS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt uppgift ska man tydligen kunna hålla inne shift samtidigt som man aktiverar/avaktiverar Front Row för att få det att gå långsamt, precis som med minimering och Dashboard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hackat Front Row funkar på Mac Mini

 

En driftig användare har lyckats få nya iMac-funktionen Front Row att fungera på en vanlig Mac Mini. Installationen krävde modifieringar i programmet, och är speciellt intressant då Mac Mini varken har G5:a eller ett särskilt bra grafikkort.

 

>> Läs hela nyheten på MacWorld.se!

215833[/snapback]

Suck, ska man tro på internet propagandan på diverse PC tidningar och annat så går det väl inte ens att surfa och maila med en iBook eller Mac mini. :wacko:

 

En G4:a kör AltiVec program något effektivare än G5:or.

 

En Radeon 9200 är inte det bästa grafikkortet men inte det sämsta heller, men vi talar inte om avancerade spel med extrema krav här, eller hur?

Upplösningen 1024x768 ger 1024*768*32/8/1024/1024 = 3 MB för 32-bit färgskärm, så utrymmet kan inte vara "problemet". OpenGL funktionerna i kortet behövs inte alls egentligen, så det kan inte finnas några hinder här heller.

 

Så även en iBook eller Mac mini bör fungera väl för detta, med råge.

Apple vill främst sälja datorer vilket ju inte är så konstigt om man tänker efter lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att dra ner det från MTKA as we speak. Ska bli jävligt spännande, idén är riktigt bra måste jag säga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkar utmärkt på min ibook! Har dock dåligt med .mov-filer..... vilket är det enda som frontrow kan spela upp... lr har någon fått nått annat att funka? som .avi ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får det dessvärre inte att fungera. Har följt readme.txt instruktionerna men det vill sig inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkar utmärkt på min ibook! Har dock dåligt med .mov-filer..... vilket är det enda som frontrow kan spela upp... lr har någon fått nått annat att funka? som .avi ?

216393[/snapback]

 

 

.avi funkar hur bra som helst, man lär dock lägga dom i users/xxx/movies (går bra med alias oxå om du har filmerna på annan disk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får det dessvärre inte att fungera. Har följt readme.txt instruktionerna men det vill sig inte riktigt.

216394[/snapback]

 

 

Har du testat att hålla nere ESC när programet startat? Det måste du, annars kör det inte igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns att ladda ner på

 

(länk raderad)

 

Orkar inte leta upp några forumregler, men förutsätter att länkning till torrents för piratkopierad programvara inte är ok. Det tror jag faktiskt att de flesta redan vet. // magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur funkar egentligen torrent? man får ju bara hem en fil på några kb :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho!

Det fungerar till och med på min Cube, som har ett ATI Rage 128 Pro med endast 16Mb. Det laggar lite när jag drar igång Front Row, men annars fungerar det fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nåja, alla länkar och konton har tagits bort, undrar vem som ligger bakom det :P

 

Det är nog bara en tidsfråga innan apple släpper front row...iaf för alla nya macar som en del av ilife. men de borde förstå att de kan tjäna en hacka pga hur populärt det helt plötligt blev

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte en skum grej, texten i startmenyn i Front Row är spegelvänd. Det kanske beror på mitt sunkiga grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte en skum grej, texten i startmenyn i Front Row är spegelvänd. Det kanske beror på mitt sunkiga grafikkort.

217059[/snapback]

Slå på stavningskontrollen... :P:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte en skum grej, texten i startmenyn i Front Row är spegelvänd. Det kanske beror på mitt sunkiga grafikkort.

217059[/snapback]

 

 

Har samma problem som du mp3. Men det kom ju ut en ny version som de säjer att alla buggar skulle vara fixade i måste ta ner den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...