Jump to content
Just nu i M3-nätverket

litet sött foto?

Höger sko

Recommended Posts

hej!

måste erkänna att jag inte kan så mycket än om forum.. någon fråga om just det här forumet:

1. hur fixar man en sådan liten söt bild som dom flesta har? :P

2. måste man göra något speciellt om man vill ha en rörlig bild?

tack på förhand!

Om du klickar på "Min kontrollpanel" får du upp en möjligheter att lägga in foto mm.

Finns under "ändra avatarinställningar"

Rörliga bilder vet jag däremot inget om.

Carlisle_united

Rörlig bild antar jag att bilden som du vill lägga upp måste vara en animerad gif som du sen lägger in på samma sätt som Kabo beskrev.

• 1 month later...

Hej! Tar upp en gammal tråd - hur ska filen se ut, jag får det inte att funka?

Har en gif-fil jag vill använda. När man öppnar den i förhandsvisning ser man att den består av 12 bilder. Men när jag vill lägga in den som avatar funkar det inte, den gamla ligger kvar.

Måste jag göra någon speciell åtgärd med den?

Hur är det med "upphovsrätten" förresten - om man hittar något tex i en avatarbank på annat forum, (vet inte vem som gjort den så jag kan inte fråga) kan jag använda det då eller måste jag har gjort bilderna helt själv?

*hinna före Baloobisen* :w00t::w00t:

Av någon anledning måste du ladda upp bilden till t ex silentwhisper först och sedan lägga till den avatar den vägen.

Du kan juh som sagt ladda upp en bild från datorn eller från nätet och att ladda upp från datorn funkar märkligt nog bara en gång, efter det måste du göra som ovan om du vill byta avatar. :) Hoppas du förstår något av vad jag yrar om.

Hej! Tar upp en gammal tråd - hur ska filen se ut, jag får det inte att funka?

Har en gif-fil jag vill använda. När man öppnar den i förhandsvisning ser man att den består av 12 bilder. Men när jag vill lägga in den som avatar funkar det inte, den gamla ligger kvar.

Måste jag göra någon speciell åtgärd med den?

Hur är det med "upphovsrätten" förresten - om man hittar något tex i en avatarbank på annat forum, (vet inte vem som gjort den så jag kan inte fråga) kan jag använda det då eller måste jag har gjort bilderna helt själv?

239170[/snapback]

Det är nog en bugg i Macen eller på forumet. När jag la in nuvarande avatar som är lite bredare en min gamla blev blev den gamla avataren kvar, men bred som den nuvarande!

Spelade ingen roll om jag startade om Safari!

Kollade då via pecen, och där fanns min nya! Efter ett tag så blev det rätt även i Safari!

Något är det som buggar!

Som sagt, så var det även på det "gamla" forumet. Vill man ladda upp en avatar från datorn så går det EN gång, efter det måste man tydligen ladda upp bilden man vill ha som avatar till t ex silentwhisper och den vägen lägga in den här. Förstår ni?

Har för mig att jag var tvungen att logga ut och sen in igen för att den nya skulle synas.

Har för mig att jag var tvungen att logga ut och sen in igen för att den nya skulle synas.

239177[/snapback]

Så kanske det är. Fast det är juh ändå dumt. Vem kommer på det? Att man måste logga ut och sedan in igen för att den nya avataren ska synas? :ermm: Förutom du då Kabo! ;)

Så här är det, om sanningen skall fram och jag, för en gångs skull, ska va helt ärlig, !

När man byter avataren så funkar bytet klockrent inför alla andra. Själv fåru inte glädjen av att se förändringen omgående, ligger väl cashat på någe mystiskt vis?

Så här är det, om sanningen skall fram och jag, för en gångs skull, ska va helt ärlig, !

När man byter avataren så funkar bytet klockrent inför alla andra. Själv fåru inte glädjen av att se förändringen omgående, ligger väl cashat på någe mystiskt vis?

239179[/snapback]

Ja Balooba för du är juh annars aldrig ärlig i vanliga fall va? :P

Så kanske det är. Fast det är juh ändå dumt. Vem kommer på det? Att man måste logga ut och sedan in igen för att den nya avataren ska synas?  :ermm: Förutom du då Kabo!  ;)

239178[/snapback]

Hehe! Experimenterar ni aldrig?

Hehe! Experimenterar ni aldrig?

239183[/snapback]

Joda! Efter idogt testande, häll aldrig kaffe, öl eller kall whisky på tangentbordet. Huruvida det funkar med varm whisky har jag int hunnit med att excrementera ännu!

Balooba, jag tror inte på att du fyller år den 1 januari. Inte ens att årtalet är rätt. ;) Kläm fram med det nu! Daniela samlar på födelsedagar. Dock glömmer hon dem alltid. :whistling:

Vilken tur att ni finns! :wub:

Kunde ju varit helt ovetande i åratal om att det funkat! Jag trodde att den gamla låg kvar :blink: !

Loggade ur och in igen, den gamla låg fortfarande kvar (trodde jag)... Då gick jag in till dottern och kollade på hennes mac och -tadaaaa- där var ju den nya!

Fick tömma cacheminnet också, så kom den fram på min med!

:ThumbsUp::blink:

(det där med upphovsrätt, vad säger ni? får man låna en sån här?) :ermm:

Balooba, jag tror inte på att du fyller år den 1 januari. Inte ens att årtalet är rätt.  ;) Kläm fram med det nu! Daniela samlar på födelsedagar. Dock glömmer hon dem alltid.  :whistling:

239189[/snapback]

Om jag nu skall vara helt ärlig, uppgifterna stämmer på pricken. Egentligen för min farsa, för själv fyller jag fjorton till hösten!

Allvarligt, den första januari nittonhundrafyrtioåtta, strax efter kloockan tjugotre kom underverket, jag alltså, utploppande. Sen dess har världen aldrig varit sig lik!

Om jag nu skall vara helt ärlig, uppgifterna stämmer på pricken. Egentligen för min farsa, för själv fyller jag fjorton till hösten!

Allvarligt, den första januari nittonhundrafyrtioåtta, strax efter kloockan tjugotre kom underverket, jag alltså, utploppande. Sen dess har världen aldrig varit sig lik!

239193[/snapback]

Oh yeah?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...