Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur får jag SF:s hemsida att funka på minimac?

Honung_sthlm

Recommended Posts

Jag är ny mac ägare sen några månader tillbaka..... har desvärre haft grym otur känns det som inte bara sf hemsida utan massor fler småsaker. (Kan hända att jag inte är så van ännu.)

Jag får inte SF:s hemsida att funka varken med firefox eller safri, har till och med testat netscape och det vill sig inte heller. Snälla vänliga macmänniskor kan ni hjälpa en nybörjare. Det här är säkert första av många många frågor.

Tack på förhand!!

// H :)

Är det fler sidor som inte fungerar. Om det är många sidor som inte fungerar så kan det vara något annat fel.

Jag uppdaterade från panther till tiger nyligen och märkte ganska snart att jag fick ladda ner flash och allt vad det nu heter igen för det var väck efter omstart. nu funkar det fint förutom att java suger som vanligt i safari...

Det verkar som om det är lite fler sidor och vi har inte tiger ännu så jag vet inte vad det kan vara för fel??

// H

Jag har haft lite liknande problem och jag vet inte hur många sidor jag inte kom in på men det vara flera stycken som inte fungerade. Det som var fel då var att den DNS server som jag fått mig tilldelad av min internet levernatör inte funkade ordentligt. Efter några telfonsamtal så fick jag en ny att använda så länge tills problemet var löst.

Kolla om det finns en väg till sidan genom att köra traceroute, antingen direkt i terminalen eller i nätverksverktyg, så ser du om adressen svarar eller ej. Svarar den inte kan du räkna med att felet inte ligger hos dig.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...