Jump to content
Just nu i M3-nätverket

illasittande batteri

Lebowski

Recommended Posts

Min nya G4a har ett batteri som sitter dåligt. Hänger ner på framsidan och glappar framåt/bakåt. Irriterar mig på det. Tar i saker på bord. Låter när man flyttar datorn. Ser allmänt kasst ut. Tangentbordet är bättre på vänstersidan jämfört med höger. Tänker inte fixa mha tejp eller våld.

Vad säger Apple? Feature? Normalt?

Ring Apple och kolla.

Då detta räcke för att Apple skulle skicka mig ett nytt tangentbord så ska väl det där inte vara några större problem.

post-1123-1130174826.jpg

Fråga speciellt "ska det vara så här?"

Telefonnummer till Apple

215159[/snapback]

Så du menar att Apple skickade dig ett nytt tangentbord pga av det? (Bokstavsslitage?) På ett hur gammalt tangentbord? Jösses, på mitt saknas det bokstäver på en tredjedel av tangenterna snart...

Min nya G4a har ett batteri som sitter dåligt. Hänger ner på framsidan och glappar framåt/bakåt. Irriterar mig på det. Tar i saker på bord. Låter när man flyttar datorn. Ser allmänt kasst ut. Tangentbordet är bättre på vänstersidan jämfört med höger. Tänker inte fixa mha tejp eller våld.

Vad säger Apple? Feature? Normalt?

215152[/snapback]

Vaddå bättre på vänstersidan? Är det sämre på högersidan då? Och HUR isåfall!?

Och om batterit sticker ut så stäng luckan då.. :ermm:

Vaddå bättre på vänstersidan? Är det sämre på högersidan då? Och HUR isåfall!?

Och om batterit sticker ut så stäng luckan då..  :ermm:

215168[/snapback]

tangentbordet ligger inte plant mot sin yta. Högersidan ligger lite högre. Jag tycker det påverkar känslan när man skriver en del. men det är en högst personlig åsikt.

<valfri känsloikon>. Vilken lucka?

ser väl typ ut såhär: http://forums.appletalk.com.au/index.php?a...=post&id=100411

Hörnet till höger glappar det mellan den vita & gråa delen... Får väl ringa Apple.

Försvinner en bokstav under garantitiden ska det såklart åtgärdas. Skiter folk i det blir det ju en feature...

215172[/snapback]

det värsta av allt är att de flesta ibooks jag sett är sådana.... min är sån... tycker att ibooken är väldigt "billig" i material och kvalité...särskilt med tanke på att de inte är speciellt billiga heller... :(

tangentbordet ligger inte plant mot sin yta. Högersidan ligger lite högre. Jag tycker det påverkar känslan när man skriver en del. men det är en högst personlig åsikt.

<valfri känsloikon>. Vilken lucka?

215173[/snapback]

Jag tyckte inte alls att det såg farligt ut på bilden, varken under över eller på tgb.

Lucka? Ja batterilckan ¨åklart. Vissa har ju tillåme en skruv att dra igen.

ÄDIT: Känsloikoner finns att hämta här.

Så du menar att Apple skickade dig ett nytt tangentbord pga av det? (Bokstavsslitage?) På ett hur gammalt tangentbord? Jösses, på mitt saknas det bokstäver på en tredjedel av tangenterna snart...

215161[/snapback]

Ja. Jag ringde dem en torsdag och förklarade för en väldigt trevlig norrman att bokstaven A börjat försvinna. Torsdagen därpå hämtade jag ut ett nytt på busstationen.

Men vad jag vet måste man höra av sig inom garantitiden. Datorn var kanske 10 eller 11 månader gammal.

Ja. Jag ringde dem en torsdag och förklarade för en väldigt trevlig norrman att bokstaven A börjat försvinna. Torsdagen därpå hämtade jag ut ett nytt på busstationen.

Men vad jag vet måste man höra av sig inom garantitiden. Datorn var kanske 10 eller 11 månader gammal.

215233[/snapback]

Attans, så skulle jag orkat bry mig om det när det väl började så skulle jag kanske lyckats få ett nytt tangentbord...Nåja. Det är rätt spännande så här! När jag skriver så här av bara farten, går det rätt bra, men de gånger jag verkligen funderar över vilken tangent som sitter var då är det inte lika lätt... B)

Ni menar på fullaste allvar att jag får räkna med att tecknen på tangentbordet kommer att slitas bort?! Det är ju rätt kasst faktiskt. Hur lång tid kan det tänkas ta? Min fyra år gamla bärbara dell har inte tecknen slitits bort det minsta.

T

Ni menar på fullaste allvar att jag får räkna med att tecknen på tangentbordet kommer att slitas bort?! Det är ju rätt kasst faktiskt. Hur lång tid kan det tänkas ta? Min fyra år gamla bärbara dell har inte tecknen slitits bort det minsta.

T

215407[/snapback]

Det är absolut inget man ska räkna med. Jag känner till väldigt få iBooks som råkat ut för att bokstäver försvunnit, och om de skulle göra det så får man ett nytt inom garantin.

Men ja, i de fall där det hänt så har det ju helt klart inte varit bra.

Jag hade lite problem med att min tangentbord satt snett. efter lite undersökning fann jag att tangentbordet inte "hakat" i spåret ordentligt på ena sidan. så testa att ta bort det och sen sätta dit det igen samtidigt som du kontrollerar att det passar in korrekt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...