Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

fläkten


jakob_wikman

Rekommendera Poster

jag har använt en powerbook nu sedan midsommar och varit väldigt nöjd!

 

under de senaste dagarna har dock fläkten börjat slås på allt oftare. tidigare tyckte jag att den nästan inte var på alls. vad kan detta bero på?

igår kväll hördes även ljudet av fläkten ca 10 sekunder efter att jag hade stängt datorn och resten av ljuden försvunnit. kan det vara nåt fel på datorn?

 

tack för svar...jag är orolig :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antigen lämna i den på nån apple-verkstad eller öppna den själv och göra rent. Men ej med dammsugare, inte för nära iallafall. Ta tex Topz och papper och försök. Sen kan du ju dammsuga ditt rum om du har en dammsugare.. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta verktygsprogrammet 'Aktivitetskontroll' och läs av värdena för hur mycket av processorns kraft som används. Posta värdena här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta verktygsprogrammet 'Aktivitetskontroll' och läs av värdena för hur mycket av processorns kraft som används. Posta värdena här.

215101[/snapback]

 

Exakt. Dammsugaren bör vara sista utvägen. Den kan skicka statisk electricitet även på avstånd!!! och skada din powerbook.

 

Kolla Aktivitetskontrollen som qwerty säger. Kolla därefter så att datorn har full luftspalt omkring sig.

 

kolla även den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...