Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Glapp skärm

bjorsa

Recommended Posts

Jag har en powerbook som jag är toknöjd med och använder väldigt mycket. problemet är det att skärmen har börjat glappa lite nu på sistone. (I den delen av skärmen som håller ihop skärmen och den här lilla killen som sitter ihop med resten av datorn om ni förstår vad jag menar.. just under där det står PowerBook G4.. :) Är det någon annan som har haft problem med det här och i sånna fall: hur löste ni problemet, går det att skruva isär burken o dra fast skärmen eller är det ingen bra ide att ge sig in på det??

Sen måste jag rekomendera alla som brukar jobba med linux i vanliga fall att sparka in gentoo ( http://gentoo-wiki.com/Gentoo_MacOS ) på macen, inte så mycket portat än, men många härliga commandline features som jag saknar annars i os x, plus att man har ju kvar allt bra från macen :) win, win...

marcushedenstrom

Powerbook G4 titan är känd för att ha lite taskiga gångjärn.

Har ingen själv, men du ska väl kunna dra åt skruvarna utan risk, men ofta får man byta gångjärnen.

Näe, inte just gångjärnet som är glapp, snarare själva fastsättningen av skärmen i gångjärnet... Tack ändå, men jag vill mest bara veta om det är nått att hetsa upp sig över eller om det brukar bli så men inte hända så mycket mer med det sen. Och självklart om det är nått att hets upp sig över hur man fixar det :)

marcushedenstrom

Jaha, då är det värre. Du får skruva upp skärmen och fästa gångjärnen i den, bättre. Lite knepigt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...