Jump to content
Just nu i M3-nätverket

imac reviews

lindagavin

Recommended Posts

Jag behöver köpa en ny dator (jag har nu en 2 år gammal powerbook) och jag har funderat ett tag nu och bestämt mig för att köpa en imac 20" med extra ram 1,5 GB. Det finns en del reviews där ute men det känns som att jag är helt fel målgrupp eftersom ingen av de som har ratat den har testat något annat än att spela film, musik och fipplat med fjärrkontrollen. De sätter tex 10 av 10 poäng på den för att den är snygg...

Jag skulle vara tacksam för reviews som innefattar test med after effects, maya och final cut. och att ha många tunga program igång samtidigt och en längre tid. Jag är medveten om att powermacen är ett bättre verktyg för att jobba med de här sakerna, men jag har inte möjlighet att köpa en powermac den här gången, och powerbooken håller inte alls måttet.

Frågan är om imacen håller måttet och om jag måste ta reda på det själv. Enligt prestandauppgifterna ska den väl hålla måttet om man sätter in mer ram, men hur den beter sig i praktiken är ju en annan fråga.

Är det någon som har hittat en vettig review?

De tyngsta programmen som Photoshop och videoredigerings-program som Final Cut slukar minne som inget annat, så i de tester jag har sett har skillnaderna mest berott på hur mycket RAM de olika datorerna hade. En Powerbook borde duga alldeles förträffligt alltså, om du slänger in ett par gigabytes RAM.

Enligt Macintouch så presterar en iMac G5 lika bra som en en-processor Power Mac. Länken inkluderar några benchmarks också.

Som vanligt är Google vår vän. ;)

den nya imac 20" kan man väl trycka in 2,5 gig ram så det borde räcka tycker jag

den nya imac 20" kan man väl trycka in 2,5 gig ram så det borde räcka tycker jag

214307[/snapback]

kanske lite väl dyrt bara om man funderar på en iMac...? :)

Tack så mycket.

Artikeln från macintouch 2004 läste jag för ett tag sedan.

Jag får helt enkelt köpa en imac som tillfällig lösning tills powermacen kan bli verklighet:)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...