Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur sortera bokmärken i Firefox?

jaesnell

Recommended Posts

Det finns ett störande problem, när jag använder Firefox. Det gäller sortering av bokmärkena. De går inte att sortera från A-Ö eller ordna efter namn.

Jag har bockat för "Ordnade efter namn" och "Ordna A > Ö" under Visa-menyn (Bokmärken > Ordna bokmärken...). Ändå ligger allt huller om buller utan någon sorts alfabetisk sortering. H kan komma före A t ex, vilket i längden innebär att det känns störande att försöka leta rätt bland sina bokmärken.

Det hjälper inte att installera om programmet. Att byta till annan webbläsare går inte heller, eftersom min webbmejl inte skulle fungera i så fall.

Alltså - hur får jag "brandräven" (frisk översättning...) att göra som jag säger åt den att göra, dvs att sortera mina bokmärken på ett logiskt sätt, från A till Ö?

Verkligen ingen annan som stött på samma problem? Hur fixar ni som använder Firefox bokmärkessorteringen? Hos mig ser det ut som rappakalja. :wacko:

I undermenyn "Ordna bokmärken" är allt frid och fröjd - perfekt sortering, inget att klaga. Men i verkligheten är det helt annat. När man drar ner Bokmärken-menyn, så ligger de i en enda röra.

Har Firefox någon bortre "gräns" för hur många bokmärken den pallar av - kanske en dum fråga? Kan det ha samband med att vissa bokmärken är importerade från andra webbläsare?

Prövade att sortera och lyckades inte heller speciellt bra :angry:

Är det ingen annan som har problem med bokmärkessorteringen i Firefox?? :cry::huh::(:blink:

Hur gör ni för att fixa en perfekt sortering? Hur hittar ni bland bokmärkena?

Jag undrar då... :ermm:

Har du provat med "Manage Bookmarks" och sen klicka på listen där det står Name?

Nix. Det hjälper tyvärr inte, inga ändringar slår igenom.

Sorteringen påverkas heller inte av blandning mellan gemena och versala bokstäver - har provat det också. På skärmdumpen syns vad problemet är (naturligtvis har jag fler bokmärken än så).

Det verkar inte finnas någon automatisk sortering i Firefox, som t ex fixar att varje nytt bokmärke hamnar i alfabetisk ordning.

• 1 month later...

Nej, jag har heller aldrig fått det att fungera i Firefox. Har testat de flesta webbläsare, och tyvärr måste jag säga att den enda som klarar att sortera bokmärken vettigt faktiskt är IE. Jag vill ha dom sorterade i först kataloger och sedan enstaka länkar, och bokstavsordning inbördes (automagiskt).. Tycker det blir snyggt och prydligt på så vis, men tydligen är det bara MS som håller med mig där :wacko:

Utvärderar för tillfället nyaste Camino till Mac, och det är verkligen en mycket trevlig läsare på alla sätt och vis.. förutom den där lilla, irriterande oförmågan att sortera bokmärken automatiskt.. :angry:

• 10 months later...

Alltså detta funkar ju fortfarande inte i 1.5.0.7 :armskeptisk:

Har testat allt utom det där jav(l)a programmet via denna länken.

Mina bokmärken och mappar är i dagsläget sorterade under "Bokmärken" menyn men inga undermappar går att sortera... ska det vara så här??? :byrakrat:

/ o z o n e

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...