Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Apple stämda över iPod Nano

ptz0n

Recommended Posts

Vi har tidigare skrivit om Apples skärmproblem, att skärmen repas väldigt enkelt och dessutom kan spricka även vid varsam användning. I sann amerikansk anda har nu Apple blivit stämda av arga iPod-användare som inte tycker att spelaren borde repas så enkelt och att det därför är något fel på modellen. Stämningen handlar om en "class action lawsuit" där en advokatbyrå samlat ihop så många arga användare som möjligt de kan representera. Stämningen handlar om att skärmen repas, inte att den kan spricka, ett problem som Apple redan åtgärdat.

Läs mer på ArsTechnica.

Källa: Sweclockers

Om vi alla som har iPodar försöker slå i spik med dem och de då går sönder så kan vi ju stämma Apple och kräva nya... *Ironisk*

Få se nu, logiken är tydligen något i stil med "Åh vilken fin ny iPod Apple har gjort. Steve Jobs har ju sagt att man kan ha den i myntfickan och den trivs säkert jättebra med alla mina quarters och nickles. För Apples saker är ju så bra och gjorda för att tillsammans mer kackorlackorna vara de enda som överlever ett nukleärt krig... Jaså, oppps, mina småmynt har gett skärmen en liten repa och nu blev ljudet och minneskapaciteten säkert lidande p.g.a. det! Låt oss stämma dem!"

:w00t:

• 3 weeks later...

Varför är det så galet att de har blivit stämda?

Om nanon blir enormt repig efter bara några timmar , så tycker jag definitivt att att missnöjda kunder ska kunna göra något åt saken. Det behövs inte mynt i fickan för att nanon ska bli repig. Det räcker tydligen med att du lägger den i en tom ficka. ALLT av apple är inte per automatik toppengrejor. Det är rätt sjukt att man förväntas acceptera att en pryl som kostat flera tusen ska bli repig så fort.

När det gäller spruckna skärmar, så var inte heller apple särskilt förstående till att börja med. De tog ju t.o.m. bort insändare från sitt forum, som klagade på att deras skärm spruckit!

T

Har en Nano och den repas väldigt lätt.

Massor med repor har jag redan!

Jag lämnade tillbaks min skit-nano. Byggkvalitén är det värsta jag varit med om, hands down. Den blev repig av iPod sock, det var en halvdjup repa i skärmen redan när jag tog av skyddsplasten. Jag har kollat runt på internet vad gäller rephysterin och kan konstatera att det inte bara är jag som haft problem med nanon. Att man ska behöva köpa skydd, strumpor, iCondoms, Invisible shield m.m är helt oacceptabelt. Jag ringde apple och sa att jag ville ha tillbaks mina pengar. Min iAudio 5 fick aldrig några repor och den hade jag inget skydd till, mina mobiler har inga repor(inga skydd) Min hand-dator har inga repor(inga skydd) Jag tog löjligt bra hand om min nano och ändå blev den repig bara av att man kollade på den...värdelöst. Jag hade tänkt köpa video-podden men den verkar dras med samma problem så jag skiter i den. Hade det rört sig om vanligt slitage så hade jag vart ok med det, men repor tvärs över skärmen efter att man haft den i en strumpa det är bara löjligt. Jag får nöja mig med min shuffle sålänge...synd att inte iAudio a2 funkar med iTunes. Jag hoppas att Apple tar åt sig av detta och ser över kvalitén på sina spelare.

Edit: Typo

Ingemar Ragnemalm

Men det är väl precis det man ska göra - lämna tillbaka. Produkten uppfyllde inte förväntningarna, pengarna tillbaka tack! Klart. Eller måste man gå till domstol för att göra det i USA, kanske?

Om Nanon repas bara av att ligga mot jeanstyg så duger det så klart inte, men om Apple får tillbaka sina Nanos så blir de tvungna att fixa det också.

Men det är väl precis det man ska göra - lämna tillbaka. Produkten uppfyllde inte förväntningarna, pengarna tillbaka tack! Klart. Eller måste man gå till domstol för att göra det i USA, kanske?

Om Nanon repas bara av att ligga mot jeanstyg så duger det så klart inte, men om Apple får tillbaka sina Nanos så blir de tvungna att fixa det också.

228201[/snapback]

Jo det har du rätt i men jag reagerade på inlägget av iSwitch...han verkade inte tycka att skärmen spelade någon större roll då musiklyssnandet inte påverkades. Det är många som tror att man är gnällig och petig om man påpekar att det här faktiskt verkar vara en stor design-miss...det bli man trött på.

Jag lämnade tillbaks min skit-nano. Byggkvalitén är det värsta jag varit med om, hands down. Den blev repig av iPod sock, det var en halvdjup repa i skärmen redan när jag tog av skyddsplasten. Jag har kollat runt på internet vad gäller rephysterin och kan konstatera att det inte bara är jag som haft problem med nanon. Att man ska behöva köpa skydd, strumpor, iCondoms, Invisible shield m.m är helt oacceptabelt. Jag ringde apple och sa att jag ville ha tillbaks mina pengar. Min iAudio 5 fick aldrig några repor och den hade jag inget skydd till, mina mobiler har inga repor(inga skydd) Min hand-dator har inga repor(inga skydd) Jag tog löjligt bra hand om min nano och ändå blev den repig bara av att man kollade på den...värdelöst. Jag hade tänkt köpa video-podden men den verkar dras med samma problem så jag skiter i den. Hade det rört sig om vanligt slitage så hade jag vart ok med det, men repor tvärs över skärmen efter att man haft den i en strumpa det är bara löjligt. Jag får nöja mig med min shuffle sålänge...synd att inte iAudio a2 funkar med iTunes. Jag hoppas att Apple tar åt sig av detta och ser över kvalitén på sina spelare.

Edit: Typo

228192[/snapback]

Eller att de ser över fil- och hårdvarustödet för iTunes kanske?

Död åt DRM och in med bättre öppning för konkurrens..

Eller att de ser över fil- och hårdvarustödet för iTunes kanske?

Död åt DRM och in med bättre öppning för konkurrens..

228227[/snapback]

Ja jag håller med!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...