Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Amr-format

Yzerman 19

Rekommendera Poster

Hej!

Är det någon som vet hur man konverterar amr-filer (som man får i mobilen) till Mp3-format el. aac-format? Finns det något bra gratisprogram för detta?

Jag skulle vilja sampla lite inspelat ljud från mobilen men amr-filerna går inte ihop med garageband.

Tack!

/Y19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror quicktime pro kan göra det

213709[/snapback]

Tack, har faktiskt funderat på att uppgradera till QT Pro men har inte gjort det ännu. Sökte lite på Apples hemsida för att se om man kan konvertera men jag hittade inte om det gick!? Det står dock att amr går att importera, men är det samma sak som att det går att konvertera till annat format? Jag kan redan nu spela amr-filen i QT men that's it.

/Y19

Länk till kommentar

det finns en exportera meny så det borde fungera

214782[/snapback]

Det låter ju nice! Får överväga om inköp!

/Y19

Länk till kommentar

Det finns ett SAGEM program till SAGEM telefoner som gör det automatiskt så fort man laddar in ljuden. Jag har det efterssom jag har en Sagem, bla. de ljud som jag spelade in från min LC och la upp i en tråd var inspelade med den, sen konverterade till WAV och konverterade igen med Audacity till MP3.Har inte du SAGEM och programmet inte finns till Mac så är inte det någon bra lösning.

Länk till kommentar

Det finns ett SAGEM program till SAGEM telefoner som gör det automatiskt så fort man laddar in ljuden. Jag har det efterssom jag har en Sagem, bla. de ljud som jag spelade in från min LC och la upp i en tråd var inspelade med den, sen konverterade till WAV och konverterade igen med Audacity till MP3.Har inte du SAGEM och programmet inte finns till Mac så är inte det någon bra lösning.

214990[/snapback]

Tack för tipset, har dessvärre inte en Sagem utan en Sony Ericsson K700i.

/Y19

Länk till kommentar

Tack för tipset, har dessvärre inte en Sagem utan en Sony Ericsson K700i.

/Y19

215230[/snapback]

Det är inte så att du har Vodafone på den då?

Annars kan du testa auditionhd.gif vilke jag har hört lite om och AMR tillsammans. Men är inte säker på saken. Kanske inte ens går att ladda hem.

Länk till kommentar

Tack! Men är du säker på att den hanterar amr-format? Jag kan inte hitta det i programmet!?

/ Y19

213355[/snapback]

Det stod det i produktbeskrivningen i alla fall.

SoundConverter is a Cocoa OSX application for converting sound files between different sound formats.

input formats: 4xm, 8svx, ac3, aif, aifc, aiff, al, au, auto, avi, amr, avr, cdr, cvs, dat, dv, fap, ffm, flac, gsm, h263, h264, hcom, ircam, la, lu, m4a, m4v, mat, mat4, mat5, maud, mod, mov, mp2, mp3, mpc, mpeg, mpegts, nist, nul, nvf, ogg, paf, prc, pvf, raw, redir, rtp, rtsp, rvf, s16be, s16le, s8, sb, scm, sd2, sdp, sf, sffd, shn, sl, smp, snd, sndt, sph, svx, sw, swf, txw, u16be, u16le, u8, ub, ul, uw, vms, voc, vorbis, vox, w64, wav, wve, xi

Länk till kommentar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...