Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Smarta spellistor

Atari

Recommended Posts

Har precis kommit på att smarta spellistor i iPoden kan vara en bra grej. Innan bläddrade jag bara runt i musikbiblioteket, men det börjar nu bli lite väl stort för att man ska hitta saker fort. Har därför börjat lägga upp smarta spellistor i olika kategorier, typ "lugn musik", "partymusik" osv. (ja, nu heter dom ju inte just det, men ni fattar principen=). Funkar bra, förutom en (väldigt viktig) detalj: Sorteringen. När man bläddrar fram en smart spellista i iPoden så visar den bara en lång lista på spårnamn, inte (som jag är van vid) sorterat efter artist, album osv. Går detta att ställa in någonstans? Vill helst ha en menystruktur enligt: Spellista --> Artist --> Album --> Låtnamn. Är detta möjligt? Som sagt så har jag inte pysslat med smarta spellistor innan, så jag har inte så mycket koll..

marcushedenstrom

Jag tror inte att du kan få smarta spellistor sorterade som du vill. De sorteras automatiskt efter hur du konfigurerar dem.

Gör en vanlig spellista istället, så kan du lägga låtarna i vilken ordning du vill.

Tja.. fast poängen är ju just att jag vill ha "live-uppdatering".. Hmm; kanske om jag börjar specificera genrer på mina låtar och använder mig utav genrebläddring istället.

Så. Det funkade mycket bättre. Gjorde så att jag angav kategorin som genre istället (innan skapade jag en smart spellista som specificerade vilka artister som skulle ingå i kategorin). På så vis kan jag gå in under Genre i iPodens huvudmeny och få den menystruktur jag vill ha. Enda nackdelen är att en låt inte kan tillhöra fler än en kategori.. men det kan jag leva med.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...