Jump to content
Just nu i M3-nätverket

visningsprogram för bilder!?

seoulenite

Recommended Posts

Finns det något likvärdigt bildvisningsprogram som finns inbyggt i Windows även för Mac??

Alltså ett program som kan visa bilder i helskärmsläge, men där man själv kan välja att stega manuellt framåt och bakåt, med hjälp av exempelvis pil-tangenenterna.

Som jag förstått så har varken iPhoto eller förhandsgranskningsprogrammet dessa funktioner, är det jag som inte kan dessa program tillräckligt eller är det så illa att de inte klarar av denna fundamentala funktion??? Isåfall, vad finns det för alternativ för Macen? Vore tacksam om någon vet något

Mvh

/Seoulenite

Jag vet inte om jag förstår dig rätt men Finder kan ju visa bilder som ett bildspel där du kan stega mellan bilderna som du vill. Välj vilka bilder eller vilken mapp du vill se och öppna sedan som bildspel.

Jag vet inte om jag förstår dig rätt men Finder kan ju visa bilder som ett bildspel där du kan stega mellan bilderna som du vill. Välj vilka bilder eller vilken mapp du vill se och öppna sedan som bildspel.

212606[/snapback]

aha, det låter ju som om det är det jag letar efter, men findern? ehh hur då? provade att markera bild och ctrl-clicka men kan inte välja "finder" som alternativ i "öppna med" :wacko: hur göra?

Markera bilderna. Ctrl + klicka på dem och välj 'Bildspel'.

213030[/snapback]

ehh, jag får inte upp någon sådan valmöjlighet som "bildspel", hmm, kan det ha att göra med att jag fortfarande kör Panther? Kör ni Tiger eller?

ehh, jag får inte upp någon sådan valmöjlighet som "bildspel", hmm, kan det ha att göra med att jag fortfarande kör Panther? Kör ni Tiger eller?

213050[/snapback]

Ja det kan nog bero på det :)

Det går med Panther också om du använder programmet Förhandsvisning.

Markera alla bildfiler du vill titta på. Ctrl-klicka (eller högerklicka) på en bild och välj att öppna med Förhandsvisning.

I programmet, välj meny Innehåll och Helskärmsläge. Bläddra med piltangenterna. För att avbryta visningen, tryck Esc.

Superhäftigt!

Jag hade helt missat finderns bildspel i Tiger.

Åhh, jag vill nästan gå tillbaka till att använda iPhoto då, om den bara kunde låta bli att kopiera alla sabla bilder till egna kataloger och ha sig.. kan de inte fixa det! Jag behöver inte kunna ångra tillbaka till original av alla mina bilder när jag ändrat dem!

chinadrumsticks

Jag använder ett program som heter FFView. Av alla program som jag testat är detta bäst. Jag använder det mest till att läsa manga på skärmen. Det är väldigt bra eftersom man kan ladda in flera mappar med bilder i en lista och titta på alla bilder efter varandra, i fullskärmsläge.

Testa, jag tror inte att man kan bli besviken på det här programmet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...