Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Registrera domän?

grinder

Recommended Posts

hej, vill registrera en domän, men bara namnet och jag vet inte riktigt var jag skall hitta en bra sida som erbjuder riktigt billiga .com, .org, .net

har ingen lust att betala för serverplats eller webbhotell utan bara för namnet.. och b-one som de flesta verkar använda har inte denna tjänst utan du måste köpa hotell också...

har sett på andra forum att det finns folk som betalat 4-5 dollar per år för namnet... men jag vet inte var och har heller inte hittat ngn sådan sida eftersom våra kära sökmotorer bara visar reklamsidor, som annonserar för gratis domännamn OM en köper massor av deras övriga produkter... (tack ekonomisk utveckling och hyperkapitalism för detta - finns det ingen sökmotor som skiter i REKLAM???)

vore iaf VÄLDIGT tacksam för alla tips!!!!

Brukar använda godaddy.com, 8 eller 9 USD för en .com-domän, jag tror det är ungefär samma nivå på .net, .org, .biz och liknande. Inget tvång att köpa något annat än namnet.

En smart är att starta upp ett eget domän-namn-företag, då kan du registrera hur många domäner som hällst, utan.

En smart är att starta upp ett eget domän-namn-företag, då kan du registrera hur många domäner som hällst, utan.

213013[/snapback]

oj då, vilken myndighet är det som fixar sånt då? för det krävs väl ngn slags registreing för att registrera sig som ett domännamnsregistrerarföretag???

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...