Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Propaganda-TV

ackiboa

Recommended Posts

asmallchinese.jpg

Partiets egen propagandakanal med löpande nyheter, senaste sändningen från China Public Television, lekland med pyssel för den lille kinesen, svenska landsfadern Göran Persson som nedladdningsbar skärmbakgrund och mycket annat oblygt propagandamaterial.

"Regeringen har beslutat att skicka fyra skickliga valobservatörer till Kazakstan inför det kommande presidentvalet den 4 december. Beslutet som applåderas intensivt. Beslutet är dock inte optimalt. Det allra bästa vore att skicka fyra Pär Nuder..."

"Regeringen kommer också att bevilja fortsatt tillstånd för drift med förhöjd effekt i den slitstarka reaktorn Ringhals 2..."

"Den kloke Hans Karlsson har haft en framgångsrik vecka. Från djupet av folkhemmets hjärta hörs nu en önskan om en rofylld helg för den folkkäre arbetslivsministern..."

"Tack vare Morgan Johanssons kompetenta arbete för den svenska folkhälsan har folkhemmets invånare en överlägsen motståndskraft mot alla fågelburna virus. Det finns således ingen anledning till att ta vaccin mot fågelvirus i förebyggande syfte.

Dessutom kommer det svenska luftrummet att hållas fritt från alla slags inkräktare med hjälp av det effektiva och prisvärda stridsflygplanet JAS Gripen. Ett starkt flygvapen är det bästa medlet mot luftburen smitta..."

"Visionära infrastrukturministern Ulrica Messing reser till Shanghai den 19 till 21 oktober. Resan har sjöfartsfokus och delar av programmet är gemensamt med en delegation från Göteborg...Må tusen fartyg åka i skytteltrafiken mellan de stolta hamnstäderna.."

"Smutskastningskampanjen mot den dynamiske idrotts- och vice statsministern Bosse Ringholm fortsätter.

Regimfientliga massmedier påstår att Enskede IK, den anrika idrottsförening som Ringholm tidigare varit ordförande i, har undanhållit skatteverket närmare en miljon kronor, samt att Ringholm är ytterst ansvarig för detta..."

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=42503

Jag kan inte bestämma mig om vi gått mot ett elit-samhället eller ett totalitärt samhälle? Hursomhelst ökar avståndet mellan de folkvalda och oss, och mellan oss…

Hilding Hårfagre

Undrar om man borde flytta till huvudstan så man kommer närmare de som känner sig "kallade".

Det känns pirrigt men vart är länken till G.P. som skärmbakgrund. Jag har letat men jag hittade bara gamla skärmsläckare med Ingvar Carlsson..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...