Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Skärmjämförelse

uggla

Recommended Posts

Så här skriver Thomas om 12" skärmen i MacWorld 3-2005:

"Kontrasten är låg och färgena klena. Sida vid sida med 15- och 17-tummaren och för den delen min tre år gamla Titan-Powerbook är bilden hopplöst urvattnad. Det saknas kräm i färgerna."

"...ett av 12-tumarens problem är att skärmen bara har 1024x768 pixlar..."

Äsch då, det var ju sista argumentet för att spara pengar; att skärmarna var lika ;) Då får det nog bli en 15-tummare.

Tack för svar!

/Dan

Känner ett par som har 12" och tycker själv att min 15" är mycket bättre i både färgåtergivning och betrakningssvinkel...men nu har jag druckit lite för mycket single malt igen :blink:

jag tycker ju i valig ordning att det är en j-la skillnad mellan bärbar och portabel dator.... vill du ha den senare... satsa 12" och en fast tft skärm där du använder den mest.... ( och dessutom kan dela skrivbord...) och om du bara vill ha en "bärbar" så satsar du på en 15".... det beror helt på situation.... själv har jag ju Pismon... 14" ish.... den e stor... i största laget... men sen har jag jag ju inte ekonomi till nåt annat... :blushing:

btw... så blev det blended ikväll... mór... hänvisar åter till ekonomin.... som inte e så fet när man pluggar...

Håller med fabbe där. Kör själv på 12" och tycker skärmen är toppen (observera dock att jag är väl medveten om att det är en 12" och inte förväntar mig annat än just 12"-kvalité) Det bästa med 12" är dock formatet. Har funderat på att byta upp mig till 15" men det verkar inte lika gjutet som 12" med extern skärm!

Nu har ju Apple släppt nya PowerBooks med bättre upplösning på 15" och 17". 12" har ju samma upplösning som tidigare (dock verkar det som om skärmen är av bättre kvalitet än tidigare?).

Dessutom så får man ju det fetare grafikkortet med både 15" och 17"!

För övrigt tycker jag att man gott kan laborera en del med olika färgprofiler för bildskärmen. Den förvalda på PB är ganska "klen"...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...