Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Lan Mac-PC

blopp

Recommended Posts

Det här är ett av dom större bekymmer för mig, skulle vara guld om jag kunde åka hem till kompisar och spela med dom även fast jag har en ny iMac liksom. <_<

Alla spel som inte är skrivna med microsofts inlåsningssystem DirectPlay (borde heta NeverPlay)

marcushedenstrom

Quake, starcraft och unreal tournament v. 436 funkar, för de har jag spelat i närverk med PC. :whistling::whistling:

Alla spel som inte är skrivna med microsofts inlåsningssystem DirectPlay (borde heta NeverPlay)

212471[/snapback]

MoHAA Serien

Call Of Duty Serien

Battlefield-1942

CCIII-First To Fight

UT-Serien

Quake

RtCW

har jag glömt några??

Americas Army är ej att glömma, Blizzards spel funkar också finfint tex Starcraft, WarCraft etc.

Med andra ord är det rätt många spel som funkar MAC-PC i LAN. Jag och några polare hade ett LAN blandat med PC och Macar, det fungerade utmärkt tills kompisens PC fick något fel på grafikkortsdrivrutinen, då fick han slänga ut den och låna en mac av mig istället ;). Gissa om Macgänget garvade :D!

daniel_hejhopp

Jag fick för mig att spela lite data igår och ahde tänkt att installera Warcraft 3 på PC:n. Döm av min förvåning när samma skiva funkade på macen. Så igår satt jag och lirade på battle.net mot alla PC-nissar med macen. Förmodligen så funkar de andra blizzardspelen på samma sätt!

Jag fick för mig att spela lite data igår och ahde tänkt att installera Warcraft 3 på PC:n. Döm av min förvåning när samma skiva funkade på macen. Så igår satt jag och lirade på battle.net mot alla PC-nissar med macen. Förmodligen så funkar de andra blizzardspelen på samma sätt!

213720[/snapback]

Blizzard är ruskigt duktiga på detta med xplattform CD, även Bungies Myth serie hade xplattform CD, dock stod det For PC på PC lådan och FOr Mac på Maclådan, men det var samma CD i.

Anledning var enligt vad lag läste att det i flera PC magazin (bla tyska PC Für Alles) skrivits artiklar som med bestämdhet hävdade att om man köpte spel som det stod för PC & Mac på så kunde man förstöra sin dator.

det är sant, Blizzard är underbara med xplattformar. *medalj till blizzard*

Rainbowserierna går inte att spela PC-Mac, tyvärr. Jäkligt ball flerspelarläge dock.

Rainbowserierna går inte att spela PC-Mac, tyvärr. Jäkligt ball flerspelarläge dock.

214858[/snapback]

Allt för många speltillverkare använder som jag skrivit tidigare Microsoft DirectPlay, say no more, nudge nudge know what i mean?

Myth-serien fugerar också bra. Myth II rekomenderas, även om det har några år på nacken.

214858[/snapback]

Jag tror att Blizzard tjänar bra med pengar på sina "dubbelfungerande" spel. Vi macanvändare är inte direkt bortskämda med spel som släpps samtidigt till både mac och PC.

Synd att inte fler speltillverkare kör med Blizzardtänket.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...