Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Skärmen svart efter start från vila

Luzer

Recommended Posts

Efter 12 dagar så var jag tvungen att starta om min PB :(

Var helskumt, hade haft den i vila och tryckte på space för att starta upp den, den drog igång men skärmen vakna inte? Hörde att datorn gick och lampan slocknade (slutade pulsera). Provade att stänga locket för att tvinga den i vila igen, men den gick fortfarande. Blev tvungen att tvångsavsluta den genom att hålla nere powerknappen några sekunder. När jag starta igen drog som tur var skärmen igång igen. Har provat efter detta att sätta den i vila igen och då startar den upp som vanligt. Men vad kan det ha berott på första gången? Nån som har varit med om liknande?

Du provade möjligtvis inte justera skärmens ljusstyrka med knapparna på t-bordet innan du startade om?

The Black Screen Syndrome. Det har med backlight att göra.

Tusen teorier och tips finns ute på Nätet. Inget löste mitt The Black Screen Syndrome...tills jag hittade på ett eget sätt. Detta låter som nys, men testa att göra detta...och berätta sen om det funkade:

Kör PB:n på batteri tills batteriet är tomt (när den varnat några gånger eller tills den slocknar).

Stäng av PB:n.

Sätt i strömkabel - starta och låt batteriet ladda till fullt.

Jag kör alltid på 220 volt och ca. var tredje månad får jag The BS Syndrome - då gör jag som ovan och problemet försvinner i tre månader. Varför det funkar har jag ingen aning om, men för mig var det lösningen på problemet och jag slapp reparationer för tusentals kronor.

Du provade möjligtvis inte justera skärmens ljusstyrka med knapparna på t-bordet innan du startade om?

212493[/snapback]

Jo jag provade allt det också utan resultat...

The Black Screen Syndrome. Det har med backlight att göra.

Tusen teorier och tips finns ute på Nätet. Inget löste mitt The Black Screen Syndrome...tills jag hittade på ett eget sätt. Detta låter som nys, men testa att göra detta...och berätta sen om det funkade:

Kör PB:n på batteri tills batteriet är tomt (när den varnat några gånger eller tills den slocknar).

Stäng av PB:n.

Sätt i strömkabel - starta och låt batteriet ladda till fullt.

Jag kör alltid på 220 volt och ca. var tredje månad får jag The BS Syndrome - då gör jag som ovan och problemet försvinner i tre månader. Varför det funkar har jag ingen aning om, men för mig var det lösningen på problemet och jag slapp reparationer för tusentals kronor.

212496[/snapback]

Ok tack för tipset, gött å känna att man inte är ensam om problemet heller ;) Jag har inte haft problemet sen jag tvångsavsluta och satte igång den igen, men dyker det upp igen så skall jag prova ditt tips.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...