Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ta en titt inuti nya iMac G5

Jonatan

Rekommendera Poster

Dock är det verkligen tydligt att Apple har lagt DIY-idén. (Do It Yourself)

212088[/snapback]

Lagt ner DIY-idén? :ermm:

Måste man in där "så djupt" för att byta RAM-minne?

Gör man inte det från baksidan?

Ser avancerat ut iaf... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg

Det skulle vara bra om Apple hade en något bantad PowerMac, den är lätt att stoppa in nya grejor i och hålla på som bäst med hårdvaran. Tyvärr så är det ju så dyra så man blir förpassad till de "låsta" datorerna. <_<

Länk till kommentar

Men det där är ju bara framsidan som de tagt loss...minnet trycker du in på baksidan

Länk till kommentar

Men det där är ju bara framsidan som de tagt loss...minnet trycker du in på baksidan

212156[/snapback]

Nja. Som jag ser det så kan man inte öppna de nya på samma sätt som de gamla. Var man sätter i minnet har jag dock ingen aning om... <_<
Länk till kommentar

Nja. Som jag ser det så kan man inte öppna de nya på samma sätt som de gamla. Var man sätter i minnet har jag dock ingen aning om...  <_<

212168[/snapback]

Här ser man hur man gör:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302506

Hårddisken går inte att byta alls lika enkelt som förr då bakstycket numera inte går att ta av. Jag är faktiskt glad att jag har den "gamla" med 2 tillgängliga RAM-platser och lätt utbytbar hårddisk...

Edit: För om 2 år behöver man runt 800GB hårddisk. ^_^

Länk till kommentar

Den nya går inte heller att fästa på väggen med VESA då man inte kan lossa foten lika enkelt.

Och så tycker jag den gamla är snyggare.

Edit: Så, nu är jag övertygat mig själv om att det inte var synd att jag köpte en iMac 20" 3 veckor innan den nya kom. ^_^

Länk till kommentar

Den nya går inte heller att fästa på väggen med VESA då man inte kan lossa foten lika enkelt.

Och så tycker jag den gamla är snyggare.

Edit: Så, nu är jag övertygat mig själv om att det inte var synd att jag köpte en iMac 20" 3 veckor innan den nya kom.  ^_^

212340[/snapback]

Det var ju skönt att höra :D Så länge man mest tänker på fördelarna på den gamla och nackdelarna på den nya så tror jag man kan övertyga sig själv ganska lätt :D:whistling:;)

Länk till kommentar

OPPS :blushing:

ska ta på mig läsglasögonen till nästa gång, sorry :o

Länk till kommentar

Kan inte låta bli att bli sjukt imponerad över hur slimmad de lyckats få den. Då får den för min del gärna vara helt omöjlig att plocka isär. Men det kanske kan bero på att jag aldrig skulle våga skruva i en dator själv öht...

Länk till kommentar

Nu har man dummat sig IGEN!!! Att de bara måste!!!! :angry: Nu kan man inte stoppa i ett identiskt par minnen för att få bussen att gå med 128 bitar.... å vill man ha duktigt med minne är man hänvisad till en 2 GB-modul som är ju HUR DYR SOM HELST!! Å snart kommer godbiten hem.... håhåjaja. Jag får trösta mig med att den är ballare........

Länk till kommentar

Håller med om att det är en styggelse att bygga maskiner som man inte kan byta minne och hårddisk enkelt i. Bad, bad, bad. (engelska alltså)

Länk till kommentar

Sitat: "Nu har man dummat sig IGEN!!! Att de bara måste!!!! Nu kan man inte stoppa i ett identiskt par minnen för att få bussen att gå med 128 bitar..."

Så som jag förstod det så har den bara en minnesplatts och resten är inbyggt, hur ska man kunna sätta in ett identiskt "par" minnen då?

mvh Freddie

Länk till kommentar

Sitat: "Nu har man dummat sig IGEN!!! Att de bara måste!!!! Nu kan man inte stoppa i ett identiskt par minnen för att få bussen att gå med 128 bitar..."

Så som jag förstod det så har den bara en minnesplatts och resten är inbyggt, hur ska man kunna sätta in ett identiskt "par" minnen då?

mvh Freddie

215947[/snapback]

Den har bara en minnesplats så man kan inte stoppa in ett par identiska minnen. :angry:

Länk till kommentar

Om du inte är nöjd men imacen Axelman så tar jag den gärna

Nu i vår så skall Blådåren bytas ut mot en G5 Tower...

och snart är det väl dax för G4:an också.... bara det är till rätt

pris...

Länk till kommentar

Aldrig i livet jag ger bort den.... -_- men det är utslag av någon sorts dumhet att som i Minimac ha en kortplats för RAM och nu i iMac en faslödd och en ledig plats..... jag blir trött på Apple som håller på så här... :angry::angry::angry::angry: Om Apple skulle göra en folkabuss skulle folket få krypa in genom framrutan för det skulle bli billigare att tillverka. Sedan skulle man uppfinna någon slogan som gjorde det jätteinne att krypa in genom framrutor så att andra biltillverkare blev tvungna att ha öppningsbara framrutor..........

*morr och grrrr och allt sånt* :angry::angry::angry::angry::angry::angry:

Länk till kommentar

de var inte jag som sa man kunde sätta in ett par minnen, jag ifrågasatte att det var sagt, kan ha varit en felformulering iofs men inte från min sida.

Länk till kommentar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...