Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hej igen!

ClCdCm

Recommended Posts

Hej på er alla!

Efter två månader i Gbg har jag fortfarande inte fått en internetanslutning, och i dag har jag fått reda på att jag inte kan få nån heller.

Det finns inga lediga platser på ADSL-nätet där jag bor, och ingen utbyggnad är planerad.

Så kanske nästa sommar eller lagom till nästa jul, har jag en internetanslutning, i bästa fall...

Anslutning via uppringt är inte särskilt intressant, eftersom det snabbt blir ohyggligt dyrt.

Vi hörs om ett par år, hoppas jag!

Andrahandskontrakt på ADSL.... :whistling: Sätt in en annons:

Sökes andrahandskontrakt på ADSL. Vi möts vid Poseidonstatyn och har ett RAM-minne i bröstfickan som kännetecken................. :w00t::w00t:

Det där lät inte roligt, skulle nog inte klara mig utan nätet längre än en vecka.

Hoppas att det löser sig för dig, fast när du läser det här om ett år så har det säkert gjort det :ermm:

Äh, jag var väl rätt förbannad när jag skrev det förra inlägget, men det är ändå sant, verkar det som...

Naturligtvis kan jag då och då läsa och skriva inlägg på skolans datorer, men det blir ytterst sporadiskt och inte så kul...

Alla platser är upptagna hos alla internetleverantörer, och ingen utbyggnad är planerad, som de vet om.

Enda möjligheten är om nån i mitt område flyttar och då lämnar en plats ledig, men eftersom de varken har bevakning eller kösystem för detta, så innebär det i praktiken att jag kan bli snuvad på en ledig plats även om jag kollar varje dag och ringer direkt om en plats dyker upp...

Kabel går inte eftersom min hyresvärd har nån el cheapo-kabel som inte tillhandahåller några internettjänster alls.

Enda ljuspunkten verkar vara TDC, som är en nätoperatör, och de meddelar på sin sida, att de ska bygga ut i Göteborg under december 2005. Jag har lämnat en "bevakningsanmälan" så att jag förhoppningsvis blir uppringd om det blir platser lediga. Om det löser sig den vägen, så får jag en anslutning först i januari eller februari nästa år. Det är det absolut tidigaste jag kan få en anslutning snabbare än 56k uppringt.

Annars är det bra med mig. Pluggar på geovetarcentrum här i Gbg nu, och stortrivs. Ser mycket väl "risken" att jag blir fast i pluggandet i de sex år man har på sig (CSN-finansierat, alltså). Nästa läsår ska vi läsa valfria kurser, främst inom naturvetenskap, och då blir det nog kemi för min egen del. Redan nästa termin har jag planerat att läsa 30p, eftersom jag ville få in en statistikkurs också. Vi får se hur det går, men det är riskfritt, eftersom det varken är en obligatorisk kurs, eller en studiemedelsgrundande kurs (har ju redan 20p i andra kurser under våren). Går det åt pipan, så har jag bara missat lite kunskap och 10 "bonuspoäng" i min utbildning.

Cyklingen går också bra, och jag har som projekt att cykla hela vintern igenom, så länge jag inte är sjuk eller har ärenden som inte funkar att uträtta med cykeln. Visst, om det är en halvmeter nysnö, så skippar jag nog det hela också, men annars... :ThumbsUp:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...