Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ringa med Skype?

wacom

Recommended Posts

Hej, jag gjorde ett forsök att ringa via Skype igår, utan at lyckas helt. Han jag ringde till kunde inte höra mig, men jag hörde honom. Jag köpte ett billigt headset på Biltema. Är det så att den typen mikrofon inte fungerar med mac? Eller är det några inställningar som måste göras i min dator tro?

Fint om någon kan hjälpa mig!

Jag har en G5.

marcushedenstrom

Till att börja med har din G5 ingen mikrofoningång. Kan det vara så enkelt??

Ljud in-porten på baksidan är en line in, som alltså kräver mycket starkare signal än en mikrofon kan ge för att det ska funka.

Du behöver en mikrofon med strömförsörjning, batteri typ, eller ett externt ljudkort som kan hantera mikrofonsignal.

Exempel på såna är iMic (ej mikrofon) eller ett viss kort från Biltema som det pratas vilt om här på forumet.

God Morgon.

Detta är vad du behöver.

USB-adpater --> USB-port --> Head set --> USB-adpater.

Gå sedan och ändra på ljudinställningarna i systeminställningar, för att få det att fungera. Det var i alla fall jag tvugen att göra. :)

Tack för era svar! Då måste jag alltså köpa en imic för 400-500 kr, och hoppas att det fungerar? Det var ju synd! Är imic det billigaste alternativet?

Vilka ändringar på ljudinställningar gjorde du?

Tack för era svar! Då måste jag alltså köpa  en imic för 400-500 kr, och hoppas att det fungerar? Det var ju synd! Är imic det billigaste alternativet?

Vilka ändringar på ljudinställningar gjorde du?

211905[/snapback]

Jag har då inte förespråkat någon iMic. =0) Vet inte ens vad det är för att vara ärlig. Och om man måste ändra på några inställningar då vet jag inte.

Är det förresten inte billigare för dig att köpa en USB-adapter från Biltema för 169 kronor, du har juh ett headset redan, än en iMic för 500 kronor eller nåt sånt?

Hej på er.

Ny på forumet, presentation kommer...

Fick detta av en kompis för ett tag sen, kanske kan va nått. Det krävs lite mäckel men lär fungera perfekt enligt honom själv, har inte hunnit testa själv ännu.

Microphone_phantom_mac.pdf

Välkommen niffen

Är det inte lättare att köpa en USB-Headset från början typ en från logitech

http://www.logitech.com/index.cfm/products...CONTENTID=10013

Under Systemkrav står det att den fungerar för Mac OS X eller senare.

212121[/snapback]

Verkar vara ett jäkligt gött headset, men 700 spänn ! då blev det ju helt plötsligt dyrt att ringa med skype :angry:

Själv använder jag ett vanligt sketet headset å usbadaptern, funkar fint. Men hade varit kul att ha ett usb headset till powerbooken. Nån som känner till ett billigare ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...