Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Gratis-spel

Wheatley

Recommended Posts

Letar efter hyfsade spel att spela i nätverk!

Hittills har jag:

Enemy Territory

America's Army

Nexuiz

Finns det fler liknande "freeware"-spel i samma genre? Skitbra om det funkar i nätverk mellan mac och pc!

(Kan förresten rekommendera "Savage: The Battle of Newerth", som funkar bra mellan mac och pc, hackar inte det minsta och är snhyggt och kul! Tyvärr måste man vara 4 pers eller fler för att det ska vara riktigt skoj. Demot funkar bra (fast det finns bara två banor...)

/ Linus

Fungerar dom där 3 mellan pc och mac?

ps: enemy territory är väl rtcw?

211729[/snapback]

Ja det är jag nästan hundra på! Har inte hunnit testa alla mellan mac och pc tyvärr.. Men ET funkar bra mellan mac och pc (och ja, det bygger på RTCW, som väl för övrigt bygger på Quake3 om jag minns rätt?).

Är det fps spel allihopa eller? Jag provade Nexuiz men det gick inge bra, hacka som tusan så jag la ner det...

Är det fps spel allihopa eller? Jag provade Nexuiz men det gick inge bra, hacka som tusan så jag la ner det...

211833[/snapback]

Japp FPS hela bunten. Fast Savage är en blandning av FPS, WarCraft och Tomb Raider typ. En är commander som ser hela spelplanen från ovan och bygger byggnader, uppgraderar vapen fixar guld etc. Resten är soldater som ser spelet ur FPS-perspektiv (eller 3:e-persons). Kan köpa nya uppgraderingar, samla guld till basen etc. Helt klart grymt kul!!!!

Alldeles för många spel går tyvärr inte att spela mellan Mac och PC. Om ni för övrigt är intresserade att hitta online-spelande macanvändare rekommenderar jag Gameranger.

Alldeles för många spel går tyvärr inte att spela mellan Mac och PC. Om ni för övrigt är intresserade att hitta online-spelande macanvändare rekommenderar jag Gameranger.

212397[/snapback]

Så länge man kör över internet och samma nätservrar så bör det väl inte vara några problem? Eller fixar bara spelservrarna antingen mac eller pc, inte båda två?

Så länge man kör över internet och samma nätservrar så bör det väl inte vara några problem? Eller fixar bara spelservrarna antingen mac eller pc, inte båda två?

212535[/snapback]

Väldigt många spel använder som jag skrivit tidigare Miceosoft DirectPlay (och det finns inte för mac), så då har macspelen istället OpenPlay. Allt beror på vad Projektledaren på spelföretaget bestämmer sig för när spelet ligger på ritbordet som idé.

• 11 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...