Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Volvo-reklam

Semmelman

Recommended Posts

Såg på teve att amerikanarna börjar tänka mindre nu när bensinen blir lite dyrare för dem. Stadsjeeparna står äntligen och samlar damm. Att inte Volvo storsatsar nu på reklam, de kan ju erbjuda en säker bil som är lagom stor för en trebarnsfamilj och drar inte lika onödigt som en SUV alla fall. Ifall jag var copywriter skulle jag skriva nåt i stil med:

Köp Volvo, generationer av Européer har köpt miljontals Volvor (Volvosar?) för att köra sina familjer säkrare och bränslesnålare än i stora bränsletörstande stadsjeepar, det kan du med göra utan att göra avkall på något, förutom att få mer pengar kvar i plånboken och ett renare samvete.

Eller nåt sånt. Ifall alla amerikanare bytte ut sin SUV till en Volvo skulle de sänka sina koldioxidutsläppen med uppåt 50% el nåt sånt säkert! :P

Såg förresten i Allt om vetenskap att man snart kan sälja en motorcykel som är bränslecellsdriven, men varför inte bilar då?

Joakim Ågren
Volvo tror tydligen inte på bränsleceller, man kan undra varför, vadå för stora investeringar, kanske vi måste göra de investeringar?

211708[/snapback]

Vad jag hörde i samband med att de blev köpta av amerikanska Ford var just detta en av anledningarna till att de ville slå sig samman med dem. Dvs att de skulle bli för dyrt för dem att själva ställa om sig i framtiden och utveckla ny bränslecellsteknik. Det antas finnas mycket färre bilmärken i framtiden när den tekniken slår igenom eftersom många inte kommer ha råd med omställningen!. Men frågan är hur det kommer gå i framtiden med tanke på att GM står på randen till konkurs snart?! :o:unsure:

Kanske bara blir Toyota kvar som kan satsa!

Enl denna artikel så var det mest inom hybridtekniken de kunde ha samkörningsvinster med Ford… kanske båda då inte tror på bränslecell?

Kan Saab överleva ifall GM konkar?

Tja, vi får väl förlita oss på att japanerna fixar biffen…

Lite mer bilrelaterat snack?

Körde förbi Stockholm idag, utanför Biltema (söder) hade de lagt på prov en kilometer "tyst" asfalt. Skithäftigt, det blev verkligen mycket tystare! Upplevde det som mer än hälften så tystare, om inte ännu mer. Nån som vet mer om det? Är det asfalt med hål som ljudet "försvinner ner" i? El är den slätare? Eller gummiinblandat el nåt? Kommer den hålla lika länge eller kommer den tunga trafiken göra hjulspår fortare?

Det var ju en fenomenal produktutveckling ifall inga andra nackdelar uppkommer. Den enda jag trodde mig känna var en sorts svampighet, som om det var mjukare, men det kan bero på den konstiga känslan när ljudet försvann.

Ser på tv3 om mätarställningsfusk, en taxivolvo som kört 70 000 mil, har den bytt kamrem 7 gånger då? Eller hur ofta gör man det på en Volvo?

Hilding Hårfagre
Kan Saab överleva ifall GM konkar?

211780[/snapback]

Det kanske går att köpa Saab på executive för en 50-lapp :) om GM konkar

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...