Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med internet

Sinatora

Recommended Posts

Jag har haft det här problemet tidigare men jag tänkte höra om någon har några tips. Att jag kom hit till forumet är ju bara ren tur för jag kommer inte in på macworlds första sida. Som det ser ut just nu så är det väldigt få sidor som jag kommer in på. Jag har kört traceroute och det är inte många adresser som fungerar. Jag misstänker att det är en DNS server som inte funkar men jag vet inte. Kan man göra något eller är det bara att vänta ut problemen. Skall tillägga att jag kör två iBookar 1Ghz på ett airport express närverk.

Antar att det är samma problem som tidigare. Kom att tänka på en anna sak eftersom jag inte kommer in på min leverantörs sida www.blixtvik.se. Om nån vänlig själ med lite tid över kunde kolla på deras drift info om de har problem så kan jag sluta felsöka. Här är adressen om nån vill hjälpa mig: http://www.blixtvik.se/support/driftarkiv.html

Den senaste driftstörningen var den 25/8...

Fel av mig... kollar vidare

Ett utkast:

2005-10-13. Kabelbrott berör Vällingby

Ett kabelbrott i Vällingby kl 14.00 medför att Internettrafiken är bruten får våra kunder där. Felavhjälpning pågår. Felet avhjälpt kl 15.00

2005-10-05. Driftavbrott i Kristianstad

Ett driftavbrott i Kristianstad inträffade klockan 12:50. Avbrottet drabbar alla kunder i området. Felavhjälpning pågår.

2005-10-05. Kabelbrott berör Karlstad

På grund av ett kabelbrott tidigt på morgonen är Internettrafiken bruten för våra kunder i Karlstad. Reparation av kabeln beräknas vara slutförd klockan 10.

2005-09-29. Nätarbeten i Uppsala

Under vecka 39 och 40 kommer en omläggning av IP-näten i Uppsala att ske. Detta kommer innebära att våra kunder i Uppsala med dynamisk tilldelning av IP-adress kommer att få IP-adresser ur andra nät än idag.

2005-09-28. Fiberbrott på Termovägen i Järfälla

Få grund av ett fiberbrott i Järfälla är boende på Termovägen utan Internetaccess. Fiberreparation pågår.

2005-09-26. Driftavbrott i Hammarby Sjöstad

Ett hårdvarufel i Hammarby sjöstad gör att bredbandsanslutna bostäder på Sickla kanalgata 25 och 27 ej har kontakt med Internet. Accessnätet är medvetna om problemet och felavhjälpning pågår.

Tack för det. Då får jag fortsätta jobba med problemet. Tack för hjälpen.

Du fick inga ip till dnser du kan skriva in manuellt i routern / modemet? Ofta behöver man inte det men kan ju vara värt ett försök å se om det fungerar bättre. Du kan ju även prova att gå in direkt och inte via nån dns. Funkar det så är det ju garanterat en dns som är krupp. Ip till www.blixtvik.se är 212.112.163.84

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...