Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Går det att felsöka/testa en PB efter ev. fel?

sebbelito

Recommended Posts

Har funderingar på att köpa en begangad PB av årets modell.

Jag undrar om det går att göra en felsökning eller ett test så man har koll på att alla komponenter fungerar som de ska?

Med macens original-systemskiva följer med ngt HardWare testskiva el liknande, har den inte själv för jag har köpt begagnat och köpt till system i efterhand och då får man inte med den, så jag kan ha fel på namnet. Jag vet därmed heller inte riktigt vad den gör men den testar nog en del hardware kan man gissa. :)

exakt. kör ett hardware test. Det kan ta lite tid om det sitter mycket minne i, men det är värt mödan.

Sedan kan du ju göra en massa manuella tester. Typ bränna en skiva, kolla skärmen efter döa pixlar, testa portarna, bluetooth osv.

exakt. kör ett hardware test. Det kan ta lite tid om det sitter mycket minne i, men det är värt mödan.

Sedan kan du ju göra en massa manuella tester. Typ bränna en skiva, kolla skärmen efter döa pixlar, testa portarna, bluetooth osv.

210997[/snapback]

blir lite svårt det där om man inte har skivorna :ermm:

Det där hade jag också velat göra, men man måste ha en speciell skiva alltså. Vore ju praktiskt om man kunde bränna den själv, man borde ju kunna tanka ner en image från apple tycker man...

Jag fick en sån skiva när jag köpte apple care till min pbook. Det var inte från apple men låg med som test har jag för mig. Skall kolla!

Ingemar Ragnemalm
Med macens original-systemskiva följer med ngt HardWare testskiva el liknande, har den inte själv för jag har köpt begagnat och köpt till system i efterhand och då får man inte med den, så jag kan ha fel på namnet. Jag vet därmed heller inte riktigt vad den gör men den testar nog en del hardware kan man gissa. :)

210977[/snapback]

Jag tycker nog att man ska få med originalskivorna med en begagnad dator. :huh:

blir lite svårt det där om man inte har skivorna  :ermm:

211022[/snapback]

Der skivorna borde varje seriös säljare och användare ha kvar. Varför får du inte med dem?

Jag kom precis på att jag fick med skivor i mitt köp, fast det var os 9 :) Skall leta bland dom å se om det finns nån specialhårdvarutestskiva med där, om det är en speciell skiva borde det ju inte spela nån roll om man kör os9 eller osx.

För min del så köpte jag datorn begagnad när det var OS9 fortfarande och jag kommer inte ihåg ens om vi tänkte på systemskivorna överhuvudtaget!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...