Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Startljud

zachrasm

Recommended Posts

Hej,

När jag startar min ibook hörs ett startljud, går detta att ta bort? Har nyss bytt till Mac så jag har inte riktigt koll på alla menyer ännu.. Tack för hjälpen!

Anton Österberg

Jag är lite förvånad. Detta är ju inte den första tråden om detta. Vad har alla emot startljudet? Det kommer ju dessutom bara när man sätter på / startar om datorn vilket för det mesta bara är någon gång i månaden. Långt är det ju inte heller. :blink:

Jag är lite förvånad. Detta är ju inte den första tråden om detta. Vad har alla emot startljudet?  Det kommer ju dessutom bara när man sätter på / startar om datorn vilket för det mesta bara är någon gång i månaden. Långt är det ju inte heller. :blink:

210911[/snapback]

Alla macanvändare startar inte om en gång i månaden. Somliga stänger av den varje dag...

Ja det vet jag däremot inte...kanske för att den drar ström när den vilar...

210970[/snapback]

Det är väl i klass med en ringklocka eller så... :P

Har detta ljud någon nostalgi i sig? Tittade på Hackers II Operation Takedown och vid en start av en gammal bärbar i filmen så var det precis samma ljud.

Någon mer som märkt detta?

Carlisle_united
Har detta ljud någon nostalgi i sig? Tittade på Hackers II Operation Takedown och vid en start av en gammal bärbar i filmen så var det precis samma ljud.

Någon mer som märkt detta?

214704[/snapback]

Ja klart det är nostalgi i det . ALLA macar från första början har ett start plong, det finns flera olika. Det har dock inte kommit nått nytt på ett antal år.

Själv tycker jag det är trevligt, som en glad påminnelse att man gjort ett bra val. -_-

Ja klart det är nostalgi i det . ALLA macar från första början har ett start plong, det finns flera olika. Det har dock inte kommit nått nytt på ett antal år.

Själv tycker jag det är trevligt, som en glad påminnelse att man gjort ett bra val.  -_-

214714[/snapback]

^_^

• 1 month later...
Inbillar mig att den håller längre. :mellow:

241885[/snapback]

Tror att den tar mer skada av att stängas av och sättas på :)

marcushedenstrom

Tror inte du ska oroa dig över huvud taget, om huruvida din dator slits fysiskt eller ej.

Om man vill slippa startljudet är det bara att stänga av ljudet (F3) innan man stänger av datorn. Då slipper man det nästa gång man startar datorn... :)

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Nej det går tyvärr inte.

210782[/snapback]

Jo det gör ju det.. precis som ngn påpekade så kan man ju stänga av ljudet. men när jag har råkat göra det så är det bara irriterande för jag vet inte om datorn startar ordentligt... jag har en iMac G3 233 mhz som jag startar varge dag men ljudet som kommer gör mog liksom glad på något sätt tycker jag om det :D... medans pismon bara stängs igen så får den gå i vila... den låter ju ingenting då medans iMacens fläckt låter hela tiden även i vila :( annars skulle jag gjärna låta den varaigång typ jämt :D emen signalen säger mig igentligen typ nu efter 2 års bruk av macintosh välkommen till macintosh nu är det en ny dag med världen mest avancerade datorsystem... :D

markuslagerwall

Som nån sa...

Stäng av ljudet via tangentbordet innan du stänger av/rebootar din dator så är det tyst när du startar nästa gång. I alla fall så är det så på min TiBook 867.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...