Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Dvd till G3/G4 beige

med

Recommended Posts

Som macägare verkar man ha konstant beslutsångest. Köpa nytt eller ha kvar de gamla klenoderna. (Eller både ock). Nåväl har en beige G3 med Zif G4 500 mhz kort. Tuffar på bra i OS 9.2. Struntar i OSX på denna det får vara på iMacen. Men vill ha DVD-läsare ev. brännare och USB. Mitt Belkin USB PCI kort funkar inte.

Tacksam för tips. Gärna konkreta typ. köp denna av mig eller Klas O, macot...

Ingemar Ragnemalm

Kan man stoppa en DVD-spelare i en grå G3 och spela upp DVD'er på den? Är det ens möjligt? Och vilka modeller? Jag har en extern DVD till G4'an, men den duger inte för film. För data-DVD, inga problem.

marcushedenstrom

Kör du OS 9 måste du ha en hårdvarudekoder för mpeg. Tror inte det fanns före blådåren.

Att köra OS X på den duger inte heller då grafikkortet inte stöder Open GL under OS X.

Data-DVD ska funka, som Ingmar säger.

marcushedenstrom

DVD spelare fanns ju förresten som tillval när datorn såldes.

Dumsnål är man. En G4 med SCSI-kort skulle lösa det mesta men kan jag då köra min personal LW NT? Den har visserligen en 25 pin seriell port plus skrivarporten. Tråkigt nog har min Imac 350 slot-in enbart CD ingen DVD. Och att sätta in en DVD där är väl inte så billigt. Det ska ju vara nån slags PBook-modell. :mellow:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...