Jump to content
Just nu i M3-nätverket

jag får inte msn att funka

Tias

Recommended Posts

jag är nybörjare på mac och har en liten fråga...

jag vill köra msn på min mac... jag får det att installeras men! det vill inte starta upp sen och om det nu startar upp vilket faktiskt har hänt så hänger det sig.. någon som kan hjälpa mig??

//Tias

Oj, kan vara massor...

Har du flyttat Messenger till "program" (så du inte kör från en diskimage)

Har du provat att kasta preferensfiler (i ~urs_tias/library)

Har du öppnat portarna (i syst.inst->nätverk->brandvägg sen så listas det i "lägg till" : runt 8000 någonstans vill jag minnas)

Inget av ovanstående är väl så där jättelätt, men det är å andra sidan inte så lätt att skriva ett 123-svar när du inte talar om hur / vad du gjort.

Standardsvaret är ju att kika i "systemmedelande" som finns i "program->verktygsprogram" då alla felmeddelanden loggas där, men det är å andra sidan svårt att tolka allt jox där :-)

de är det att jag köpte begagnad för jag ville inte börja med en ny mac... så jag vet faktiskt inte vad som är gjort och inte gjort med den :s men jag kanske skal testa att installera om den för jag fick skivor med.. så kan jag ställa in den precis som jag vill ha det?? känns nog lättast sen lära sig det ifrån grunden =)

de är det att jag köpte begagnad för jag ville inte börja med en ny mac... så jag vet faktiskt inte vad som är gjort och inte gjort med den :s men jag kanske skal testa att installera om den för jag fick skivor med.. så kan jag ställa in den precis som jag vill ha det?? känns nog lättast sen lära sig det ifrån grunden =)

210769[/snapback]

Det ska du absolut göra, dels så lär du dig lite på den vägen också.

Det är alltid skönast med ett rent system när man får hem en ny dator.

Ang. msn så kör jag den på min Mac dagligen och jag har alldrig några problem med den.

Vilket system fick du med?????

Lycka till.....

ett stort tack till de som har hjälpt mig idag =)