Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Nya iMacen..

mickefrisk

Recommended Posts

Blev peppad pa att kopa den nya iMacen.

Bor i USA sa den ar inte sa dyr heller, typ 10 000kr bara.

Men ar den ett bra kop? Och finns det nagra rykten om nagon ny iMac eller liknande?

Bor jag vanta, eller sla till?

eftersom den just lanserats så lär det drölja minst 4 månader innan det kommer någon ny burk, och förmlidgen längre än så… Helt klart en prisvärd dator.

Blev peppad pa att kopa den nya iMacen.

Bor i USA sa den ar inte sa dyr heller, typ 10 000kr bara.

Men ar den ett bra kop? Och finns det nagra rykten om nagon ny iMac eller liknande?

Bor jag vanta, eller sla till?

210698[/snapback]

Nästa större uppgradering borde vara Intel iMac. Det borde inträffa om ca ett år.Men jag skulle inte köpa den första omgången IntelMacar..... Men med betydligt bättre grafik, inbyggd iSight, FrontRow med fjärr är det prisvärt nu! Min kommer om 4 veckor!!! Beställde en HemPC iMacG5 två veckor innan uppgraderingen. Fasan byttes till glädje då leverantören ändrat beställningarna!! Det är alltid fel läge att köpa nytt. Har du pengarna och behöver den så köp. Se dig inte om sedan.... :whistling:

Man får verkligen mycket för pengarna...

Själv får jag min på torsdag eller fredag om allt faller på plats. :)

marcushedenstrom
Hade glomt bort intel-macarna. Bor man vanta?

211017[/snapback]

Nej absolut inte. Tror faktiskt inte att det innebär nån vidare skillnad, så det är knappast som att burkarna blir dubbelt så kraftfulla över natten när intel kommer. ^_^^_^

Anton Österberg
Nej absolut inte. Tror faktiskt inte att det innebär nån vidare skillnad, så det är knappast som att burkarna blir dubbelt så kraftfulla över natten när intel kommer.  ^_^  ^_^

211020[/snapback]

Det är nog bara om man som jag håller på och kompilerar en väldig massa program eller tycker det är kul med *nix på x86/Intel. Alltså, för 97% av alla användare så spelar det inte den minsta roll.

betydligt bättre grafik
Det får framtida tester visa. Än så länge talar alla tester på pc-sidan om att kortet är likvärdigt ett Radeon 9600, kanske en aning bättre. Här är en första analys av iMacen.

Min skickas senast den 27e enligt applestore. Prisvärd? Ja det skulle jag nog tro. Hmmm får kanske bli en ViPod också....

210842[/snapback]

iPod video blir det givetvis ocksa! :)

iPod video blir det givetvis ocksa! :)

211863[/snapback]

Jupp, jag väntar på alla bra case som kommer så jag kör på min älskade lilla shuffle så länge. :ThumbsUp:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...