Jump to content
Just nu i M3-nätverket

modda osx?

Slim_kim

Recommended Posts

jag har sett några intressanta skärmdumpar på osx där det inte ser ut som vanligt...docken är annorlunda ikoner och osv är moddade med.. kan man ladda ner saker och slänga in i en systemmapp eller måste man sitta och hacka saker själv..?? :blink::blink::blink:

//förvirrad själ! :ermm:

Det finns sidor där du kan ladda hem ikoner

http://interfacelift.com/icons-mac/

Om du vill byta ut ikonen på något i dockan så får du gå till dess hem-mapp, exempelvis program-mappen. Välj visa info på det program du vill byta ut ikonen på. Kopiera den ikon du vill vill ersätta med och klistra in vid den lilla ikonen uppe till vänster. Nu har du ersatt ikonen. Kasta den gamla genvägen i dockan och dra den med ny ikon till dockan istället.

Sen finns det program som kan göra det här lite enklare om man håller på att byta ikoner ofta:

http://www.iconfactory.com/cb_home.asp

Det kostar dock en liten slant

Den där docken alltså... Nån som har någon vettig länk till hur man styr upp den?

Egna ikoner är ju lätt att göra, det borde inte vara mer avancerat att lägga in lite nya mellanrum osv i docken?

Den där docken alltså... Nån som har någon vettig länk till hur man styr upp den?

Egna ikoner är ju lätt att göra, det borde inte vara mer avancerat att lägga in lite nya mellanrum osv i docken?

210690[/snapback]

Här finns en lösning om man vill dela upp lite i docken:

DockDividers

Det är ju visserligen ikoner man lägger in i docken men det fungerar bra för mig :)

marcushedenstrom
Cleardock fixar dockbakgrunden.

Här finns en lösning om man vill dela upp lite i docken:

DockDividers

Det är ju visserligen ikoner man lägger in i docken men det fungerar bra för mig :)

210696[/snapback]

Så enkelt å så smart!

hehe hur är det man använder det då? (dockdicers) jag instalerade det men fattar inte vad man hur man använder det...

//lite borta :D:P

hehe hur är det man använder det då? (dockdicers) jag instalerade det men fattar inte vad man hur man använder det...

//lite borta :D:P

210976[/snapback]

I och med att det är ikoner så drar du dem bara til dockan där du vill ha dem. Om du vill ha flera likadana så får du kopiera dem och kalla dem typ ikon1, ikon2 osv.

men jag vill byta ikoner på mappar på skrivbordet..går det?? jag öppnar info och översikt där det är en stor ikon... vad gör jag sedan?

/en aning förvirrad

Längst uppe till vänster i det fönstret så finns det en liten ikon också. Kopiera den ikon du vill ersätta med - markera den lilla ikonen - klistra in den nya ikonen.

tack så hemskt mycket Micklos!!! vänligt att hjälpa mig så mycket...!!!

Hoppas jag kan hjälpa dig med något senare kanske hehe ;)

//lev gott!

tack så hemskt mycket Micklos!!! vänligt att hjälpa mig så mycket...!!!

Hoppas jag kan hjälpa dig med något senare kanske hehe ;)

//lev gott!

211006[/snapback]

Det kan du säkert :) Jag har fortfarande mycket kvar att lära ^_^

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...