Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hur se antalet objekt i "Visa info"

jaesnell

Recommended Posts

Jag undrar hur/om man kan se antalet objekt i en viss mapp, när man väljer "Visa info". Jag saknar detta från OS 9.

Visst borde det ju fungera i OS X, eller!?

markuslagerwall

I menyraden i Finder, under view, hittar du "view options", om du har "show item info" ikryssad så ser du hur många objekt som är i mapparna (står under mappnamnet).

Inte riktigt svar på din fråga men...

I menyraden i Finder, under view, hittar du "view options", om du har "show item info" ikryssad så ser du hur många objekt som är i mapparna (står under mappnamnet).

Inte riktigt svar på din fråga men...

210933[/snapback]

Ja, men den är inte bra, tycker jag. Rörigt och fungerar inte med list-/kolumnvisning (som jag brukar använda) t ex.

Apple la ju till den hos flertalet användare saknade färgmärkningsfunktionen i Tiger, som fanns i OS 9 innan dess. Varför fungerar det då inte att se antalet objekt i mappen med "Visa info". Den måste i så fall vara väl dold! :blink:

Vet någon om det finns extraprogram/tillägg till OS X som fixar detta?

Öppna mappen så står det överst

212488[/snapback]

I OS X 10.3.5?? Det står inte någonstans om antalet objekt i mappen, varken överst, underst eller mittemellan.

Är det någon inställning i Finder jag glömt kryssa i?

marcushedenstrom

Såhär ser det alltid ut.

post-493-1129926432_thumb.png

Såhär ser det alltid ut.

212863[/snapback]

Jo, jag vet det också.

Men det är en rätt ologisk visning i mina ögon, eftersom bara de mappar man har "uppe" visuellt för tillfället syns = antalet objekt i eventuella undermappar syns inte. Jag saknar funktionen i "Visa info" från OS 9. Se bifogad bild vad det är jag bölar efter... :cry:

Har någon tips om plugins/extraprogram man kan lägga till 10.3.5, för att funktionen ska fungera bra?

PS. Man kan inte bifoga fil till forumet i Firefox 1.0.7 - bläddraknappen finns inte.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...