Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Plus SVT1 21.00- MP3 spelare

Joakim Ågren

Recommended Posts

Joakim Ågren

Sista minuten tips idag:

Vet inte om det är något speciellt att se men de skall i alla fall ha råd vid val av mp3 spelare.

SVT1 21.00-21.30

Övrigt: Konsumentmagasin. Del 7 av 16. Fem månader efter köpet är köket ännu inte komplett. Trasig skallra kunde ha kvävt bebis. Råd inför köp av mp3-spelare. Programledare: Sverker Olofsson. Text-tv 199. Även 20/10 och 22/10.

marcushedenstrom

Tack Joakim, det ska jag kika på. ^_^^_^

Hoppas JoS åker i tunnan!!!!!!!!!

marcushedenstrom

Nä soptunnan är till för fanskap. Som Jos. Och PC. :whistling::whistling::whistling:

Nä soptunnan är till för fanskap. Som Jos. Och PC.  :whistling:  :whistling:  :whistling:

210493[/snapback]

Är inte Jos bra?! -Jag har fått för mig att de funkar fint.. -Ballt att de heter "Jos" på riktigt nu sen Jens of Sweden kursat med..:P

Varför slängde han inte Toshiban i tunnan :lol:

Var det Nano som låg framme, inte ett ord om att det var Apple... :(

marcushedenstrom

Ja, det var ju verkligen skräp. Att sätta fläkten på undersidan, det är ju IQ-PC. :w00t::w00t:

Kul med hela iPod-familjen i rutan. Ingen direkt reklam för iPoden, inte för någon modell, men kul ändå.

marcushedenstrom

210538[/snapback]

Nä, precis, nämde inget namn. Fast de sunkiga spelarna gick det bra att nämna vid namn, åtminstone de där första med flash-minne.

Joakim Ågren

210538[/snapback]

Japp en svart nano och en vanlig iPod låg frame samt en Shuffle. Såg även Creative, iAudio och några till. Däremot såg jag inte skymten av någon JOS- spelare!.

Intressant att den där tjejen sa att utseendet inte spelar någon som helst roll. Hennes åsikt kan väl knappast vara representativ??. Själv skulle jag aldrig kunna köpa en ful spelare!.

Den där Toshiban fasen vad den lät alltså!. Värre än en dammsugare. Apple hade ju problem med sina MDD maskiner vilket visade sig bero på felaktigt nätagg om jag minns rätt. Apple erbjöd då en förängd garanti för gratis utbyte av sådana agg!. Kanske den Toshiban har samma problem dvs att nättagget blir för varmt alternativt batteriet och orsakar att fläktarna går på för fullt. Alternativt fel är att fläkten är felaktig och därmed inneffektiv samt ännu mera bullrande. Eventuellt kan tillverkaren glömt kylpastan mellan CPU och fläns/fläkt. Låter som ett solklart fall för mig. Larvigt av Computer City att skylla på damm!. Den skall ersättas omedelbums helt gratis!. :angry:

Han nämde "...den heter ju shuffle...", i samband med att han klagade på att den inte hade display!! Föressten tyckte jag synd om Toshiban, den blir ju för varm helt enkelt! Skulle ha ställt den på tå reglar så den kommer upp lite (eller en iCurve) och så är det ju Windows XP som pressar processorn o minnena till max, då blir den ju varm! :D

Ska nog tipsa han om en linux dist.. :P

Bäst var tjejen dom snackade med med räls:

"nej priset spelar ingen roll, jag har råd med det mesta, ah, eller jag har snälla föräldrar heehe"

Mitt hat växer B)

marcushedenstrom
Han nämde  "...den heter ju shuffle...", i samband med att han klagade på att den inte hade display!!

210548[/snapback]

Javisst ja, det glömde jag ju.

Plus handlar ju om konsumenträtt så det kanske inte var givet att rekommendera något märke, särskilt som det mer handlade om köpråd än om någon produkttest. Hade vart mer intressant om de haft med en test med ljudkvalitet osv. Men Plud har rätt kort sändningstid med.

iPod shuffle är ju skräp och hutlöst prissatt även om jag förståss kan förstå dess användningsområden så känns köpet inte motiverat, snällt av honom att inte spy galla över hela konceptet(!)

Joakim Ågren

Apropå shopping och så!

Jag såg i Tablån nyss att om 9 minuter dvs 23.40-00.10 börjar ett danskt program på SVT1 som heter Shoppingsjukan och handlar om shopaholics!.

Övrigt: Danskt reportage från 2004 om "shopaholics". Michelle och Gabrielle är fixerade vid att shoppa. En lyckad runda på stan medför glädje och upprymdhet. Även 19/10.

Kanske kan vara sevärt!!.

Plud?! :D

En sån där freudiansk felsägning - fast inte riktigt???

210638[/snapback]

Alltid en risk man tar när man skriver trött att bli haffad av språkpolisen förståss.. :rolleyes:

Hoppas att det framgick av sammanhanget att jag avsåg "PLUS"... <_<

Näe.  :P

:D

(förstås med ett "s"…)  :policeman:  :P  :lol:

210657[/snapback]

Inte.. !?! jag ska genast editera posten i fråga herr konstapeln.

Vissa felstavningar är dock avsiktliga, så "förståss" får stå kvar. :whistling::whistling:

ED: dvs. om inte "redigera"-knappen mystiskt försvunnit från alla mina tidigare inlägg i tråden, hmm...

Jag tror det är samma sak som alkoholism och spelberoende, de ser inte sig själva vad de pysslar med. Livet går inte ut på att shoppa skitsmycken och kläder. Jag blir så trött, lyssnar lite på Hendricks på tvåan istället. :)

Jag tror det är samma sak som alkoholism och spelberoende, de ser inte sig själva vad de pysslar med. Livet går inte ut på att shoppa skitsmycken och kläder. Jag blir så trött, lyssnar lite på Hendricks på tvåan istället. :)

210664[/snapback]

smart.. jag pallar inte TV alls ikväll, blir sängen inom 5...

Joakim Ågren

210664[/snapback]

Hon hade ju bra smak på kläder i alla fall och så var hennes favoritfärg Gult precis som jag har!. Vet inte om man kan kalla det för skitsmycken och kläder men det är ju i alla fall ett stort intresse och hobby för många. Problemet kommer ju när man lever över sina tillgångar och inte klarar av att sluta shoppa loss!.

Håller med det är defenitivt ett beroende att jämföra med spelberoende etc. Jag tror nog att tjejen skulle kunna ha haft bättre utlopp för sitt behov av adrenalinkickar och rusher. Min gissning är att tex Fotboll hade varit något för henne hon kunde ha blivit en bra målgörare. Kanske också lite farliga äventyr då och då!.

En sak är säker jag vill vinna 122 millar så kan jag shoppa tills jag dör utan konsekveneser! :w00t::blink::wacko::whistling:B):D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...