Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Meka med en PC

med

Recommended Posts

PC-kompisen har ju envisats med att ställa en gammal PC på mitt skrivbord. Den har tuffat på, mest då PC-folk har varit på besök. Så kom han med en ngt vassare modell och det enklaste skulle vara att flytta HDn till nya. Enkelt trodde jag på macmanér. Men så mycke hemskt och byngligt. Lossa 4-5 kort, 15 skruvar och tänkte då passa på att flytta över ett minne till eftersom det satt lika otillgängligt. Försökte sen starta den nya PCn men icke. Återställde den första som inte starta. Idag åkte jag tillbaks med 2 döa PC. Ngn sensmoral eller? :whistling:

marcushedenstrom

När jag hjälpte min bror att installera en superdrive i hans PC fick vi använda hammare och stämjärn... :whistling::whistling::lol::lol::lol::lol:

Nämen, PC är ju asmeckigt! Sen fastnade en skruv när vi satte i en extra hårddisk, så nu när vi tog ut den igen fick vi böja chassit lite. ^_^^_^^_^

PC suger, min MDD ska det vara!!! B)B):wub::wub: Eller Pismo. :wub::wub::wub:

Som MAC tar inte alla PC större än 128GB

Sen har du 2 IDE kanaler

Sen får du bestämma vilken som ska BOOTA först HDD CD Floppy TEX

Också om HDD eller CD ska vara MASTER eller SLAVE !!!!!!!

Med båda Idekanaler så "MASTER" så njemaproblema!!!

Ta en titt på vad för Märke Moderkortet PC har

Tanka ner Manual på TEX din MAC!! så kan du läsa om hur var OSV...

Om du vill ha PROBLEM sååå råkar jag ha en MYCKET TJURIG G3 233MHZ!!

Finns pc som det är lätt att mecka med och det finns Macar det är svårt att mecka med, är nog ingen skillnad där.

Finns pc som det är lätt att mecka med och det finns Macar det är svårt att mecka med, är nog ingen skillnad där.

210569[/snapback]

Då hade jag otur då. Men å titta ner i min G3 desktop är som motorrummet på en Volvo 142. Men iMacen är lite klurigare men även den var lättare än den där

:w00t: PCn. Nej nu kanske jag ljög lite. Men man behöver i alla fall inte lossa en 4-5 kort .

marcushedenstrom

Precis som jag, då. ^_^^_^^_^^_^

När jag bytte hårddisk i min iMac Rev b behövde jag bara använda två skruvmejslar.

Då tro fan att det tar lång tid å blir dåligt resultat om ni använder stämjärn å hammare när ni meckar i pcn. Jag tycker det är otroligt mycket enklare att mecka inne i en pc än i en mac. Kanske inte om man köpt nåt specialbygge från tex dell, hp eller allra värst compaq. Det bästa är ju om man byggt ihop den själv, då vet man exat vart alla delar sitter och man har satt det så att det är lätt att komma åt allting. Då behöver du bara en stjärnskruvmejsel så är du igång. Det som jag gillar på min quicksilver är att det är så lätt att öppna å komma in i datorn, att det går fort. Men jag kan ju inte påstå att jag känner mig hemma inuti en mac direkt :/

En stjärnmejsel och två lindriga svordomar behövdes för att peta in en dvd- brännare i min MDD

Finns faktiskt ATX-TORN som är Skruvlösa o TYSTA!!

SEN har man MAC som behöver HÖRSELSKYDD PÅ!!

Klart som KORVSPAD att när man mecar med MAC/PC så

ta reda på vad som kan hända!! manualer bios OSV...

När ni ÖPPNADE ERA Imacar använde ni ESD-Band??

om inte så är era Imacar snart ADJÖ!! =SKROT!!

Plasten på Imac bygger upp STATISK-ELEKTRISITET!!

Nu blir VOVVEN IRRITERAD VILL UT!!

Öhh... macwin, vad pysslar du med egentligen? Sen får jag väl ge dig lite rätt i det där med ESD-band men risken är riktigt liten för att något skall gå fel. Man får peta på ett element innan man går igång bara!

Sen känns diskussionen om datorers innanmäte rätt menlös. Mac/pc... som jarting sa, ingen skillnad!

Jag fick en Imac för 3-4År sen vovven kom lite nära o det sprakade till!!

Efter så började nätaggregatet att lägga av sen kom skärmen som blev

svartvit o konkav så jag bytte mer än allt i den.

Första gången man grävde i en mac men gusselov

blev man av med JETPLANET en Blue/White.

Ingemar Ragnemalm

Det fysiska mekandet är ganska lika. Man får ju vara lite försiktig med statisk elektricitet, men något armband behöver man inte om man vet vad man gör. (En hand på kragget funkar lika bra.)

Det är när man ska få systemet att göra det man vill som PC'n blir jobbig. C: och D:, fina namn? Efter omstallation av systemet blir plötsligt C: D:, det bad jag inte om. Sedan vill alla program installera på fel skiva. Och så detta tradiga tramsande för att få triviala saker som ljudkortet att funka. Det "mekandet" tycker jag är mycket värre.

Ljudnivån varierar lika mycket på PC som Mac. Jag har en PC som är nästan tyst, och flera Macar som är mystysta, G5'an är acceptabel, G4'an trist, men också en PC-barebone som marknadsfördes som supertyst men låter värre än G4'an. :huh:

En sak jag länge velat göra är att byta alla bullriga fläktar mot tysta, men det är svårt att köpa när man inte kan köpa på påståendet att nåt är tyst.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...