Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Transmit Ftp - error

Luzer

Recommended Posts

Jag tankar ner mycket och stora filer från en ftp i sthlm mha Transmit Ftp. Jag vill kunna dra igång det på kvällen och låta det stå å gå över natten. Ofta tar jag en hel mapp med kanske 6-7 1,5 gigabytes filer och drar till min disk. Men efter att den tankat klart första filen så står den å tuggar några sekunder och sen får jag ett felmeddelande:

"Error -178: local file appears to be the same as the remote file, download is not necessary"

Och så stoppar hela kön :angry:

Så när jag kommer till jobbet nästa dag så har bara första filen laddats ner (fungerar felfritt). Varför kan den inte fortsätta med dom andra filerna i kön efter error meddelandet, jag är fortfarande uppkopplad mot ftpn och felet som inte verkar vara något fel sätter stopp för alltihopa. Enligt meddelandet så låter det ju som att den inte vill spara ner filen eftersom den redan finns. Som att den först sparar ner filen den hämtat, och sen försöker spara ner den en gång till och då upptäcker att "tusan samma fil ligger ju redan här, då avbryter vi".

Har gått bort några dagar pga att jag inte kan börja jobba direkt på morgonen utan får tanka ner resten under dagen istället, en fil åt gången (med felmeddelande efter varje klar fil).

Har du testat att labba med inställningarna för överföringar? Det finns ju flera alternativ, bla hur en redan nedladdad fil ska hanteras.

En annan variant är ju att prova funktionen "Batch Download".

Verkar inte bli någon skillnad beroende på vilka inställningar jag har. Ska prova med något annat ftp program, gillade annars transmit skarpt :(

Löste det genom att koppla upp "manuellt" via findern till ftpn, känns som att det går långsammare men skall datorn ändå stå på hela natten så är det ju bättre, funkar ju iaf.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...