Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Sony Ericsson W550i

peter_gavle

Recommended Posts

En bekant till mig kom till mig med sin nyinköpta SE W550i.

Skulle försöka få den att fungera med mitt Tiger-system. Stoppade i USB-kabeln och startade filöverföringen på telefonen.

Det blev det ridå ner! Kernel Panic.... bra jobbat där Sony Ericsson!

Provade "PC-suite" på min pc bredvid. Programvaran verkar klart buggig, "flyttbar disk (i)" försvann plötsligt utan förvarning, alltså den fanns men gick inte att nå förrän efter omstart.

Bluetooth fungerade dock bra med macen, men varning för usb! (1.1 fö.)

Även om musikmobilerna är trevliga, så tycker jag att dom har en lång väg att vandra för att komma fram till ipodens enkelhet.

Alltså på macen funkar det illa eller inte alls! PÅ PC:n är det buggigt och "dumt" bara... krångel och enheter som försvinner, någon som varit med om det med itunes/ipod?

En bekant till mig kom till mig med sin nyinköpta SE W550i.

Skulle försöka få den att fungera med mitt Tiger-system. Stoppade i USB-kabeln och startade filöverföringen på telefonen.

Det blev det ridå ner! Kernel Panic.... bra jobbat där Sony Ericsson!

Provade "PC-suite" på min pc bredvid. Programvaran verkar klart buggig, "flyttbar disk (i)" försvann plötsligt utan förvarning, alltså den fanns men gick inte att nå förrän efter omstart.

Bluetooth fungerade dock bra med macen, men varning för usb! (1.1 fö.)

Även om musikmobilerna är trevliga, så tycker jag att dom har en lång väg att vandra för att komma fram till ipodens enkelhet.

Alltså på macen funkar det illa eller inte alls! PÅ PC:n är det buggigt och "dumt" bara... krångel och enheter som försvinner, någon som varit med om det med itunes/ipod?

209932[/snapback]

Kör min SE K750i problemlöst mot både Mac o PC, med Bluetooth och USB utan några som helst problem. Vet att det på någon tidig Tigerversion var USB-trubbel, finns t.o.m en fix K750iGrabber som fixade till det innan senaste Tigeruppdateringarna. Kanske finns nåt motsvarande för dig?!

Kör bluetooth jag med. Det fungerar. USB fungerar icke. Min mobil är ingen musikmobil kanske, men den har ju kalendrar och prylar som jag synkar...

Krashen kommer när jag stoppade i usb-kabeln. Men vad jag kan förstå så ska den behandlas som "usb mass storage device" så det borde ju fungera.

Andreas Leijon
Krashen kommer när jag stoppade i usb-kabeln. Men vad jag kan förstå så ska den behandlas som "usb mass storage device" så det borde ju fungera.

210218[/snapback]

Det fungerar alldeles utmärkt. När man har installerat K750i Grabber. Har haft samma problem med både K750 och W800. Båda avhjälptes av ovan nämnda program.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...