Jump to content
Just nu i M3-nätverket

sv laserskrivare

rigoletta

Recommended Posts

Nu vill jag ha en snygg, smäcker, lätt (alltså låg vikt) som är mac kompatibel.

Får hellre kosta en tusenlarr mer än vara klumpig.

När det står Linux vad innebär det

Tittat på hp laserjet 1020, åtminstone lätt.

Samsung ML 1710, ser litet fräsigare ut.

Förslag?

Rigoletta

Nu vill jag ha en snygg, smäcker, lätt (alltså låg vikt) som är mac kompatibel.

Får hellre kosta en tusenlarr mer än vara klumpig.

När det står Linux vad innebär det

Tittat på hp laserjet 1020, åtminstone lätt.

Samsung ML 1710, ser litet fräsigare ut.

Förslag?

Rigoletta

209912[/snapback]

Jag har nyligen köpt en Brother DCP-7010 för 1990 kr. Det är en sv laserskrivare/kopiator/scanner. Inte mycket större än de skrivare du tittat på. Den ger bra utskrifter och scannar bilder ganska bra och OCR ganska dåligt. Det är mycket praktiskt att ha en kopiator utan att behöva sätta igång datorn.

Jag litade inte på att den verkligen är Mackompatibel tills jag läste https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=21971

Ja ä ju skitnöjd med min billiga och otroligt braiga Brother 2040 inköpt på netonnet, men nyligen såg jag i affären en laserjet 1020 och den ser ju verkligen snygg och smäcker ut. Svårt val…

Min tjej har en sån där skrivare/kopiator/scanner och jag smålog lite åt det men jag måste faktiskt hålla med om att det är väldigt trevligt att slippa sätta på datorn för att kopiera lite.

PS. HP har ju papperet i ett utfällt fack så det blir ju inte lika snyggt med papper i som den ser ut på omslagsbilden, Brothern har papperet dammskyddat inuti. Brothern så medföljer oxå en full toner, inte allltid som det gör det. Räkna med det i priset oxå.

Brother 2040 ser bra ut. Jag har en Canonscanner så 7010 blir onödig och stor.

Det finns en liten hp också 1022 tror jag men på Brother kan man lägga en bok tex om man är en sån som staplar.

Rigoletta

PS jag har köpt på inlife och de är inte så kul att ha att göra med nu när jag vill byta. Butikschefen är hemma med nyfött barn 10 dgr enl FKs regler. Ingen annan fattar beslut !?

Tror Brothern ser ljusare (snyggare) ut på bild, den är gråstristare i verkligheten, den lilla ljusblå laserjeten såg mycket snyggare ut, hade jag inte redan en så bra laser å en tusing på fickan hade jag nog köpt snyggingen.

Det där med att stapla är inget bra, det gör jag på scannern för det är en så bra och platt yta där, men högen växer av ngn anledning - tomtar? - så jag scannrar därmed oerhört sällan, bara om jag måste. :)

Är inte laserjeten det? Ljusblågrå… eller gråljusblå. Den minsta senaste? Jag trodde det var den du menade, kollade aldrig upp numret. Jag bara råkade se den i en affär jag var inne och vände i, hann inte kolla så noga - var ju inte så intresserad.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...