Jump to content
Just nu i M3-nätverket

AAC i stereon

Dragonilm

Recommended Posts

Hej!

Nu har jag hunnit köpa ganska många låtar via ITMS, flera album dessutom. Det är logiskt att AAC inte är kompatiblet med MP3-stereos, så nu undrar jag följande:

Hur kan man komma runt problemet med att skyddade AAC-låtar (alltså de man inte kan "komprimera om" till MP3) som är utbrända på CD-R-skivor inte fungerar i vanliga MP3-kompatibla stereoanläggningar (utan att börja böka med iPods)? Jag vill ju givetvis vara så lagvänlig som jag kan.

ta in filerna i Toast gör till aiff konvertera sen de filerna till mp3 i Itunes

209498[/snapback]

Fungerar det även med skyddade AAC-låtar?

• 2 weeks later...

Hej!

Sitter med ett liknande problem, skulle vilja bränna en skiva med musik i Toast och då måste ju musik-filerna vara i Mp3-format. Nu har jag mest aac-format, finns det ingen smart funktion i toast som gör om dom till Mp3? Det är ju ett väldigt tidskrävande jobb att skapa aiff och sen konvertera till Mp3 för att slutligen bränna skivan!!!

Tacksam för tips!

/Y19

Har man inte Toast eller nån annan konverteringsmöjligeht så kan man ju helt enkelt bränna ut aac-filerna till en vanlig ljud-cd i Itunes. Det är naturligtvis bökigt om det är många.

Själv har jag bränt ut såna här skyddade aac till en CD-RW-skiva och sen importerat igen till Itunes i annat filformat. Funkar bra och det är ju bara att radera CD-RW:n och använda igen...

Hej!

Nu har jag hunnit köpa ganska många låtar via ITMS, flera album dessutom. Det är logiskt att AAC inte är kompatiblet med MP3-stereos, så nu undrar jag följande:

Hur kan man komma runt problemet med att skyddade AAC-låtar (alltså de man inte kan "komprimera om" till MP3) som är utbrända på CD-R-skivor inte fungerar i vanliga MP3-kompatibla stereoanläggningar (utan att börja böka med iPods)? Jag vill ju givetvis vara så lagvänlig som jag kan.

209467[/snapback]

Jag blir så trött på alla dessa löjliga kopieringsskydd som man ändå kan ta sig förbi bara genom att krångla lite (bränna t.ex.). Jag har precis använt ett program som heter Jhymn (ca 700 k zip) som faktiskt tar bort kopieringsskyddet och gör om filerna (m4b, m4p) till vanliga aac/128-filer (.m4a) som du kan göra vad du vill med.

Kan mejla om du inte hittar programmet via Google eller nåt... Jag har sett en del länkar som slutat fungera. Kanske pga Apple. Vad vet jag?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...